13 Ağustos 2016 Cumartesi

BAHTİYAR VE BEDBAHT EDEN ŞEYLER



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: كُلُّ كَلَامِ ابْنِ آدَمَ عَلَيْهِ لَا لَهُ إِلَّا أَمْرٌ بِمَعْرُوفٍ أَوْ نَهْيٌ عَنْ مُنْكَرٍ أَوْ ذِكْرُ اللهِ. (ت)
بيغمبر أفندمز صلى الله عليه وسلم بيوردلر ."    إنسانيك هر قونوشماسى عليهنه در . آنجق إيليغى أمرتمسى كوتولكدن نهى أتمسى و اللهى زكرتمسى لهنه در ."
 Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “İnsanın her konuşması aleyhinedir. Ancak iyiliği emretmesi, kötülükten nehyetmesi ve Allâh’ı zikretmesi lehinedir.” 
(Hadîs-i Şerîf, Sünen-i Tirmizî)
Hicrî:   22  ٌŞevval   1437  Fazilet Takvimi 

BAHTİYAR VE BEDBAHT EDEN ŞEYLER


Âdem aleyhisselam, beş şey ile bahtiyar oldu: 
Allâhü Teâlâ’nın emrine muhâlefetini (unutarak işlediği hatâsını) itirâf etti,
İşlediği hataya pişman oldu
Nefsini levmetti; kınadı,
Hemen tevbeye sarıldı,
Allâhü Teâlâ’nın rahmetinden ümîdini kesmedi.
İblîs de beş şeyle bedbaht oldu: 
Günahını ikrâr ve itiraf etmedi,
Günahından asla pişman olmadı,
Kendini hiç kötülemedi ve işlediği günahı Allah’tan bildi.
Günahından tevbe etmedi,
Allâhü Teâlâ’nın rahmetinden ümîdini kesti.
(Hak Dîni Kur’an Dili Tefsiri)

BİR GÜZEL AHLAK: ŞEYTANI ÖFKELENDİRMEK

Ebû Zer (r.a.)’in kölesi bir koyunun bacağını kırmıştı. Hazret-i Ebû Zer bunu görünce: “Koyunun bacağını kim kırdı?” dedi. Köle: “Ben kırdım” dedi.
Ebu Zer (r.a): “Bunu niçin yaptın?” deyince köle:
“Ben seni kızdırayım, sen de beni döğerek günaha giresin diye bilerek yaptım” dedi.
Bunun üzerine Ebû Zer (r.a): “Ben de beni kızdırmaya seni teşvik eden şeytanı kızdıracağım” dedi ve önce onu affetti sonra da azat etti. (Avârifü’l-Maârif)

FIKRA: Cimrinin Hesabı!

Bir cimriyi düğüne davet ederler. Adam, oğlunu da beraber götürür. Çocuk, nefis yemekleri görünce, lokmanın birini ağzına, öbürünü eline, üçüncüsünü de göz hapsine alarak yemeye başlar. Babası,
- Oğlum! Göreyim seni! Yarınki, öbür günkü yiyeceğini de ye! deyince
Çocuk:
- Baba! Acele etme! Önce dünkü, evvelki günkü yemekleri yiyeyim de sonra onlara da sıra gelsin! der.
Hicrî:   22  ٌŞevval   1437  Fazilet Takvimi 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder