30 Kasım 2020 Pazartesi

ÂLİMLERE HÜRMET, FAKİRLERE ŞEFKAT



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  تَهَادَوْا، فَإِنَّ الْهَدِيَّةَ تُضَعِّفُ الْحُبَّ وَتَذْهَبُ بِغَوَائِلِ الصَّدْرِ. (طب)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  بربرينزله هديه لشنز . زيرى هديه ، محبتى قات قات زياده لشديرير و قلبده كى صقنطى و درتلرى كيدرير   . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: "Birbirinizle hediyeleşiniz. Zîrâ hediye, muhabbeti kat kat ziyâdeleştirir ve kalpteki sıkıntı ve dertleri giderir.”

(Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Kebîr)

Hicrî:   15    Rebiulahir     1442    Fazilet Takvim

 

ÂLİMLERE HÜRMET, FAKİRLERE ŞEFKAT

 

Bir hadîs-i kudsîde buyurulmuştur ki:

İnsan dünyada, gideceği bir yolu nasıl ancak rehberle bulabiliyorsa cennetin yolunu da ancak ilimle bulabilir.

Dünyada malı nasıl zorlanarak kazanıyorsanız, yine böylece ancak benim ibâdetime sabrederek cennete girebilirsiniz.

Bana nâfilelerle yaklaşın. Rızâmı; miskinleri, fakîrleri kendinizden hoşnut etmekte arayın.

Âlimlerin meclislerinde bulunarak rahmetime koşuşun. Zîrâ benim rahmetim, âlimlerden bir an ayrılmaz.”

Cenâb-ı Hak, Mûsâ Aleyhisselâm’a şöyle vahyetti:

“Ey Mûsâ! Emirlerimi dinle, muhakkak benim emirlerim haktır. Fakirlere karşı kibirlenenleri kıyâmet günü karıncalar gibi (küçücük bir surette) diriltirim. Bir fakire tevâzu göstereni, dünyâda ve âhirette yükseltirim.

Her kim bir fakirin gizli bir hâlini ifşâ ederse, ben de onun gizli yetmiş ayıbını izhâr ederim. Bir fakire ihânet ve hakâret eden muhakkak benimle harbe tutuşmuş olur. Her kim bana îman ederse dünyada ve âhirette o kulumu meleklerle musâfaha ettiririm.”

 

AY TUTULMASI

 

30 Kasım Pazartesi günü “Yarı Gölgeli Ay Tutulması” olacaktır.

Tutulmanın görüleceği yerler: Avustralya, Amerika, Asya kıtası, Pasifik Okyanusu.

Tutulma, Türkiye, Almanya ve Avusturya’dan görülemeyecektir.

Tutulmanın büyüklüğü : -0.262.

Tutulmanın başlangıcı : 30 Kasım 2020 - 10:32 (Türkiye Saati)

Tutulmanın ortası        : 30 Kasım 2020 12:43    ”

Tutulmanın sonu         : 30 Kasım 2020 14:53    ”

Hicrî:   15    Rebiulahir     1442    Fazilet Takvim

 

 

    SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder