قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ أَتَى الْمَسْجِدَ لِشَيْءٍ فَهُوَ حَظُّهُ. (د)
رسول الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر ، " كيم مسجده ( دنيوى ويا أخروى ) بر شى مقصدى إيله كلرسه او شى ، او كمسنيك نصيبدر . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Kim mescide (dünyevî veya uhrevî) bir şey maksadı ile gelirse o şey, o kimsenin nasîbidir.”
(Sünen-i Ebû Dâvud)
AMELLER NİYETLERE GÖREDİR
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem): “Müminin niyeti, amelinden hayırlıdır. Ve muhakkak Allâhü Teâlâ kula, yaptığı amele karşılık verdiğini, elbette niyetine karşılık da verir.” buyurmuşlardır.
Bir hadîs-i kudsîde de şöyle buyurulmuştur:
“Bir kimse, bir iyilik yapmaya niyetlenir de onu yapamazsa, Allâhü Teâlâ kendi nezdinde, o kimsenin niyetine karşılık kâmil bir sevâb yazar. Eğer niyet eder ve o iyiliği yaparsa, o kimsenin iyiliğine karşılık on sevaptan yedi yüz katına kadar sevab yazar.” (Muttefekun aleyh)
Fazîlet cihetinden, yapılan bir ibâdette birden çok hayra güzelce niyet edilmekle mükâfâtı da o kadar çok olur. Meselâ mescitte bulunan kimsenin niyeti gibi ki:
• Bu kimse bulunduğu mescidin beytullâh olduğuna inanıp Mevlâsını ziyârete geldiğine niyet edebilir. Nitekim Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) “Allâhü Teâlâ’nın yeryüzündeki (rahmetinin ve meleklerinin inmesi için seçtiği) evleri, mescitlerdir. Ve muhakkak kendisini ziyârete (ibâdet etmek için mescidlere) gelen kimseye ikram etmek, Allâhü Teâlâ üzerine haktır.” buyurmuşlardır. (Feyzü’l-Kadîr)
• Bir namaz bittikten sonra diğer namazı beklemeye niyet edebilir. Bu takdirde o kimsenin hâli, devamlı namazda bulunan kimsenin hâli gibidir.
• İtikâfa niyet edebilir. Yani gözünü, kulağını ve diğer bütün âzâlarını lâyık oldukları yerde kullanıp günahlardan sakındırmaya niyet eder. Çünkü itikâf, men etmek demektir. Bu da oruç manasına geldiği gibi bir nevi zâhitliktir.
• Kalbini ve sırrını tamamen Allâhü Teâlâ’ya yöneltmeye niyet edebilir.
• Kalbinden Allah’tan başka şeyleri çıkarmaya niyet edebilir.
• Bir ilmi veya iyiliği öğretmeye, bir kötülükten de sakındırmaya niyet edebilir.
• Mescitte bulunduğu müddetçe günahlardan uzaklaşmaya niyet edebilir.
İşte bu şekilde bir ibâdeti işlerken birçok farklı güzel niyetlerde bulunmakla o amelin hasenâtı da kat kat ziyâdeleşir.
(et-Tefsîru’l-Kebîr)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder