28 Ağustos 2024 Çarşamba

SADAKANIN MÜKÂFATININ KAT KAT OLMASI NİYETE GÖREDİR


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلْمُؤْمِنُ مِرْآةُ الْمُؤْمِنِ وَالْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ يَكُفُّ عَلَيْهِ ضَيْعَتَهُ وَيَحُوطُهُ مِنْ وَرَائِهِ. (د)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : مؤمن ، مؤمنيك قردشيدر ؛ اونون ضراره اوغراماسنه مانى اولور و اونون آرقاسندان منفعاتنه خدمت أدر . "

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:  “Mümin, müminin aynasıdır. Mümin, müminin kardeşidir; Onun zarara uğramasına mâni olur ve onun arkasından menfaatine hizmet eder.”

(Sünen-i Ebû Dâvûd)

Hicrî:    24  Safer  1446  Fazilet Takvim

 

SADAKANIN MÜKÂFATININ KAT KAT OLMASI NİYETE GÖREDİR

 

Cüneyd-i Bağdâdî (k.s.) Hazretleri anlattı:

“Bir gazâya iştirâk etmiştim. Zengin bir kimseden, bana biraz mal gelmişti. Bunu kendim için harcamayı hoş görmeyip diğer gazilerin ihtiyaçlarına sarf ettim. Bir gün öğle namazını kıldıktan sonra düşünceler içinde oturdum, o malı kabul ettiğimden dolayı pişmanlık içerisindeydim. Bu sırada uyku hâli geldi. Rüyamda süslü köşkler gördüm:

“Bunlar kimler içindir?” diye sorunca, o malı dağıttığım gazilerin olduğu söylendi.

“Bana hiçbir şey yok mu?” deyince onların hepsinden daha büyük ve azametli bir köşk gösterilip “Bu da senindir.” denildi.

“Nasıl onlara üstün kılındım?” diye sordum, “Onlar, cihâd yolunda mallarını sarf ederken karşılığında sevap umuyorlardı. Sen ise malını korku, pişmanlık ve nefis muhasebesi içinde olduğun hâlde sarf ettin. Niyetindeki ihlâsın sebebiyle Hazret-i Allah, mükâfatını kat kat kıldı.” denildi.

 

EN UZUN MESAFE GÖÇ EDEN KUŞ

 

En uzun mesafe göç eden kuş, kuzey sumrusudur. Bu küçük kuşlar her yıl Grönland ile Antarktika arasındaki uzun bir rotayı takip ederek göç ederler. Çok küçük ve hafif izleme cihazları kullanılarak yapılan araştırmalar, bazı kuzey sumrusu türlerinin yılda 80 bin kilometreden uzun mesafe uçtuklarını göstermiştir. Ortalama 30 yıl yaşayan bu kuşlar, ömürleri boyunca, Dünya ile Ay arasındaki uzaklığın yaklaşık 6 katı, yani 2.4 milyon kilometre göç etmektedirler.

Mesela 3.000 km’lik Havai-Alaska mesafesini katedebilmek için birkaç gramlık, minik “sarısalkım kuşu” yolculuğu boyunca 2.5 milyon kez kanat çırpmaktadır. Buna rağmen 36 saat gibi uzun bir süre havada kalabilmektedir. Bu yolculuğu sırasındaki sürati ise saatte ortalama 80 km’dir. Bu ve buna benzer kuşların vücut yapısı, akciğeri, kanatları, sindirim sistemi ve yön bulma yetenekleri, Allâhü Teâlâ’nın kudretine bir delildir.

Hicrî:    24 Safer  1446  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder