20 Ağustos 2024 Salı

TIBB-I NEBEVÎ’DEN: SIHHATİ KORUMAK


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلْحِجَامَةُ تَنْفَعُ مِنْ كُلِّ دَاءٍ أَلَا فَاحْتَجِمُوا. (الجامع الصغير)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : حجامات ، بتون حصطلقلره قرشى فايده ورير . دقت أديك ! او حالده سزده حجامات اولون . "

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:  “Hacâmat, bütün hastalıklara karşı fayda verir. Dikkat edin! O hâlde siz de hacâmat olun.”

(Süyûtî, el-Câmiu’s-Sağîr)

Hicrî:    16  Safer  1446  Fazilet Takvim

 

TIBB-I NEBEVÎ’DEN: SIHHATİ KORUMAK

 

Tıbbın hulâsası üç şeydedir:

Birincisi, hıfz-ı sıhhat (sağlığı korumak)tır.

İkincisi, zarar veren şeylerden perhiz etmektir.

Üçüncüsü de zararlı maddeleri terk edip onlardan vazgeçmektir.

Bu zikrolunan üç husûsa Kur’ân-ı Kerîm’de şöyle işaret buyurulmuştur.

Birincisine, Bakara Sûresi’nin 184. âyet-i kerîmesinde işaret olunmuştur. Zira âyet-i kerîmede buyurulduğu üzere bir kimse hasta olsa yahut sefer müddeti bir yere yolculuk yapsa orucunu tutmayabilir, yiyebilir ve başka günlerde tutamadığı bu orucu kazâ eder. Hâsılı sefer ehli olan kimseye ruhsat verilmesi, seferin mihnet ve meşakkat yeri olmasındandır. Eğer oruçlu olur ise o meşakkat arasında orucu kendisine zaaf verip mizacın ve sıhhatin bozulup hastalığa düşmesine sebep olabilir. Bundan dolayı Hak Sübhânehû ve Teâlâ Hazretleri, hıfz-ı sıhhat için bu ruhsatı vermiştir.

İkincisine, “Nefislerinizi katletmeyin” meâlindeki, Nisâ Sûresi’nin 29. âyet-i kerîmesiyle işaret buyurulmuştur. Su çok soğuk olup bu su, abdestte, gusülde kullanıldığında hasta olmaktan korkulduğu zamanda teyemmümün câiz olmasının hükmü, bu âyet-i kerîmeden çıkarılmıştır. Ve Nisâ Sûresi’nin 43. âyet-i kerîmesinde dahi, hasta olan kimsenin su kullanmasında, hastalığına zarar ihtimali olursa terk edip teyemmüm etmesi gerektiği bildirilmiştir. Bundan da anlaşılır ki hastalığı olan kimseler, zararlı şeylerden perhiz etmelidirler.

Üçüncüsüne, Bakara Sûresi’nin 196. âyet-i kerîmesiyle işaret olunmuştur ki; ihrama giren kimsenin şer’an başını tıraş etmesi câiz değildir. Amma bu âyet-i kerîme hükmünce, tıraş etmemekten zarar gelecekse, o zaman tıraş etmek câiz olur. Böylece, vücuttan zarar giderilmiş olur. Ve her zararı defetmek, buna kıyas olunmuştur.

Hicrî:    16 Safer  1446  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder