17 Aralık 2019 Salı

ÜVEYS EL-KARANÎ HAZRETLERİNİN NASÎHATLERİ



قَالَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: وَاللهِ إِنِّي لَأَسْتَغْفِرُ اللهَ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ فِي الْيَوْمِ أَكْثَرَ مِنْ سَبْعِينَ مَرَّةً. (خ)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر   ،:  "  والله بن ، كونده يتمش دفعه دان جوق الله دان مغفرت دليور و اونه توبه أديوروم   ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Vallâhi ben, günde yetmiş defadan çok Allah’tan mağfiret diliyor ve ona tevbe ediyorum.” 
(Sahîh-i Buhârî)
Hicrî:   20   Rebiulâhir   1441  Fazilet Takvimi 

ÜVEYS EL-KARANÎ HAZRETLERİNİN NASÎHATLERİ

 
Tâbiîn’den Herim bin Hayyan (rah.) anlattı: Üveys Hazretlerini görmek için Kûfe’ye gitmiştim. Ona kavuşunca kendisinden nasîhat istedim, şöyle buyurdu:
“Ey Hayyan’ın oğlu! Baban Hayyan öldü. Sen de öleceksin, ya cennete veya cehenneme götürüleceksin. Ceddin Hz. Âdem, annen Hz. Havvâ da vefat ettiler. Allâh’ın nebîsi Hz. Nûh, Halîlullâh İbrahim, Neciyyullâh Mûsa, Halîfetü’r-Rahmân Dâvud, Hâtemü’r-Rusûl Muhammed Aleyhimüsselâm ve bütün peygamberler vefât ettiler. Resûlullâh’ın halîfesi Ebûbekir irtihal etti, biraderim ve dostum Ömer de vefât etti.”
“Allah sana rahmet etsin, Ömer vefât etmedi.” dedim.
“Evet, vefât etti. Rabbim bana Ömer’in vefât haberini vermiştir. Sonra ben ve sen de öleceğiz.” dedi ve salevat getirdi, duâ etti. (Nitekim Hz. Ömer’in görüştüğümüz sırada vefat ettiğini daha sonra öğrendim.) Sonra dedi ki:
“Sana nasihatim şudur: Allâh’ın kitâbını daima gözünün önünde tut. Peygamberler ve sâlihlerin ölümlerinden ibret al ve ölümü hatırlamaktan bir an dahi gâfil olma. Kalbine hep sâhip ol. Kavmine varınca onlara nasîhat et. Bütün ümmet-i Muhammed’e hayır duânı ve nasîhatini eksik etme. Ehl-i Sünnet’ten kat‘iyyen ayrılma, yoksa farkına varmadan dinden çıkar, cehenneme düşersin. Benim için ve kendin için duâ et.” Sonra şöyle duâ etti:
“Allâhım, şu zât beni Allah için sevdiğini iddiâ etti ve senin rızân için beni ziyâret etti. Onun yüzünü âhirette bana tanıt. Hayatta oldukça onu muhâfaza et, az rızka kanâat etmeyi ona nasip et. İhsan ettiğin nîmetlere şükredenlerden kıl. Benden dolayı hayırla mükâfâtlandır.” Sonra bana dedi ki: “Allâhü Teâlâ sana rahmet etsin, bugünden sonra seni göremem, zîra şöhreti hoş görmüyorum. Bil ki birbirimizi görmesek de sen hep kalbimde olacaksın. Duâlarında beni unutma. İnşâallah ben de duâlarımda seni unutmayacağım.”
Ağlayarak birbirimizden ayrıldık. Daha sonra onu ne kadar aradıysam da bir haber alamadım. Her cuma günü bir yahut iki defa muhakkak kendisini rüyamda görürüm.
Hicrî:   20   Rebiulâhir   1441  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder