قَالَ
رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اِنَّ الشَّيْطَانَ يَحْضُرُ
اَحَدَكُمْ عِنْدَ كُلِّ شَيْءٍ مِنْ شَأْنِهِ حَتَّى يَحْضُرَهُ عِنْدَ طَعَامِهِ
فَاِذَا سَقَطَتْ مِنْ اَحَدِكُمُ اللُّقْمَةُ فَلْيُمِطْ مَا كَانَ بِهَا مِنْ
اَذًى ثُمَّ لِيَأْكُلْهَا وَلَا يَدَعْهَا لِلشَّيْطَانِ. (م)
رسول الله أفندمز ( ﷺ ) بيوردولر ،: " محقق
شيطان سزدن برينزيك يابطيغى هر إشده حظر بولونور . حتى سز يمك يركن ده كلر ، شايت
برينزيك لقماسى دوشرسه أؤزرنده كى طوزى طوبراغى تمزليب اونى يه سين شيطانه
براقماسين ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:
“Muhakkak şeytan sizden birinizin yaptığı her işte hazır bulunur. Hatta siz
yemek yerken de gelir. Şâyet birinizin lokması düşerse üzerindeki tozu-toprağı
temizleyip onu yesin. Şeytana bırakmasın.”
(Sahîh-i Müslim)
Hicrî: 09 Rebiulâhir 1441 Fazilet
Takvimi
NAMAZDAN SONRA MUSÂFAHA
Namaz kılan kimse, iftitah tekbirini alıp namaza girince insanlardan ayrılmış hükmünde olur, Cenâb-ı Hakk’a teveccüh eder. İbâdetini yaptıktan sonra ona denilir ki; işinin başına dön ve şimdi halk arasına döndüğün için din kardeşlerine selâm ver. İşte bu sebepten o namaz kılan kimse selâm verirken Hafaza meleklerine niyet ettiği gibi, yanındaki din kardeşine de niyet eder. Din kardeşine böyle selâm verdikten sonra onlarla musâfaha etmek mendup yahut selâm gibi sünnet olur.
Şeyhülislâm Muhammed bin Sirâcüddin el-Hânûtî’ye (rah.), namazdan sonra yapılan musâfahanın hükmü sorulunca şöyle cevap verdi: “Âlimler, din kardeşiyle musâfahanın sünnet olduğunu beyan ettiler. Şu zamanda musâfaha olunsun, şu zamanda olunmasın diye bir şeyle kayıtlamadılar. Gerek beş vakit namazın akabinde, gerek Cuma ve Bayram namazları akabinde, gerek diğer vakitlerde musâfaha meşrûdur.”
Allâme Ali el-Makdisî (rah.) şu hadîs-i şerîfi nakletmiştir: “Bir kimse bir Müslüman ile musâfaha eylese ve musâfaha ederken: “Allâhümme salli alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammedin” dese, o kimsenin günahlarından hiçbir şey kalmaz. Yani bütün günahları mağfiret olunur.
Şeyhülislâm Muhammed bin Sirâcüddin el-Hânûtî’ye (rah.), namazdan sonra yapılan musâfahanın hükmü sorulunca şöyle cevap verdi: “Âlimler, din kardeşiyle musâfahanın sünnet olduğunu beyan ettiler. Şu zamanda musâfaha olunsun, şu zamanda olunmasın diye bir şeyle kayıtlamadılar. Gerek beş vakit namazın akabinde, gerek Cuma ve Bayram namazları akabinde, gerek diğer vakitlerde musâfaha meşrûdur.”
Allâme Ali el-Makdisî (rah.) şu hadîs-i şerîfi nakletmiştir: “Bir kimse bir Müslüman ile musâfaha eylese ve musâfaha ederken: “Allâhümme salli alâ Muhammedin ve alâ âl-i Muhammedin” dese, o kimsenin günahlarından hiçbir şey kalmaz. Yani bütün günahları mağfiret olunur.
KABİRLERİ ZİYÂRET
Erkek ve kadınlar için kabirleri ziyâret menduptur. Ziyâret esnâsında, 1 Fâtiha, 11 İhlâs-ı şerîf okunur ve hediye edilir. Ayrıca Yâsîn-i şerîf ve Elhâkümüttekâsür Sûrelerini de okumak müstehabdır.
Okumak için kabirler üzerine oturmakta kerâhet yoksa da, oturduğu halde okumamak, üzerlerinde uyumak veya kirletmek mekruhtur. Eğer kabirlere basmak zarûreti varsa, 1 Fâtiha, 11 İhlâs okunup, o kabristanda yatan Müslümanların ruhlarına hediye edildikten sonra basılıp geçilebilir.
Kabir üzerindeki otları yolmak ve ağaçları kesmek mekruhtur. Çünkü ağaç ve otlar yaş olarak kaldığı müddetçe, altında yatanların günahlarına keffârettir. Kurumuş olan ağaçlar kesilebilir ve otlar yolunabilir. Evlâ olan, ondan da kaçınmaktır.
Okumak için kabirler üzerine oturmakta kerâhet yoksa da, oturduğu halde okumamak, üzerlerinde uyumak veya kirletmek mekruhtur. Eğer kabirlere basmak zarûreti varsa, 1 Fâtiha, 11 İhlâs okunup, o kabristanda yatan Müslümanların ruhlarına hediye edildikten sonra basılıp geçilebilir.
Kabir üzerindeki otları yolmak ve ağaçları kesmek mekruhtur. Çünkü ağaç ve otlar yaş olarak kaldığı müddetçe, altında yatanların günahlarına keffârettir. Kurumuş olan ağaçlar kesilebilir ve otlar yolunabilir. Evlâ olan, ondan da kaçınmaktır.
(M. İlmihal, Fazilet Neş.)
Hicrî: 09 Rebiulâhir 1441 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder