24 Ekim 2019 Perşembe

CENNET EHLİNİN EFENDİLERİ



قَالَ اللهُ تَعَالَى:...وَالَّذِينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فِى رَوْضَاتِ الْجَنَّاتِ، لَهُمْ مَا يَشَۤاؤُنَ عِنْدَ رَبِّهِمْ، ذٰلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ. (سورة الشورى، ۲۲ )
الله تعالى شويله بيوردى ( مئآلا )  :    "   ... إيمان أديب صالح عمل إشلينلر إيسه جنت بحجه لرينيك إيجنده ديرلر . اونلر إيجن رابلرى عندنده إسته دكلرى هر شى واردر . إشته او ، أك بيوك إنايت ( لطف ) بودور  ."
Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu (meâlen): “…Îman edip sâlih amel işleyenler ise cennet bahçelerinin içindedirler. Onlar için Rableri indinde istedikleri her şey vardır. İşte o, en büyük inâyet (lütuf) budur.” 
(Şûrâ Sûresi, âyet 22)
Hicrî:   21   Safer   1441  Fazilet Takvimi 

CENNET EHLİNİN EFENDİLERİ

Ebû Hüreyre (radıyallâhü anh) dedi ki:
Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) Ashâbı ile bir halkada otururlarken bir ara:
“Muhakkak yarın cennet ehlinden olan bir kimse sizin ile beraber namaz kılar.” buyurdular.
O kişi ben olmayı arzuladım. Sabah olunca erkenden gidip Peygamber Efendimizin (s.a.v.) arkasında namazımı kıldım. İnsanlar dağılıncaya kadar mescitte bekledim. Sadece ben ve Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) kaldık.
Biraz sonra kıptîlere mahsus beyaz keten bir elbise giyinmiş siyâhî bir kimse geldi. Elini Peygamber Efendimizin (s.a.v.) elleri üzerine koyarak:
“Yâ Nebiyyallah, benim için Allâhü Teâlâ’ya duâ ediver.” dedi. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) onun şehit olması için duâ ettiler. Muhakkak biz ondan çok güzel bir koku alıyorduk. Ben:
“Yâ Resûlallah, o kişi bu mu?” dedim. Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem):
“Evet, muhakkak o falanın kölesidir.” buyurdu. Ben:
“Ya Resûlallah, onu satın alıp âzat etmeyecek misiniz?”  dedim. Peygamber Efendimiz (s.a.v.):
“Muhakkak Allâhü Teâlâ’nın şu kimseyi cennet ehlinin efendilerinden kılmayı murad ettiğini görüyorum. Ey Ebû Hüreyre, cennet ehlinin hükümdarları ve efendileri vardır. Bu siyâhî zât da cennet ehlinin efendilerinden biridir.” buyurdular. 
(Muhtasar Târih-i Dımaşk)
BEYİTLER:
Efendi nefsine âgâh olagör.
Mücâhid fî-sebîlillâh olagör.
Hevâ-yı nefsini kam‘ eyleyen er,
Cihâd-ı ekber eyler ey birâder.
 (Nâbî)
(Kam‘ eyleyen: Zelil eden, kahreden. Cihâd-ı ekber: en büyük cihad.)
Hicrî:   21   Safer   1441  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder