19 Ekim 2019 Cumartesi

HAZRETİ NÛH’UN OĞLUNA NASÎHATİ



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا نَظَرَ أَحَدُكُمْ إِلَى مَنْ فُضِّلَ عَلَيْهِ فِي الْمَالِ وَالْخَلْقِ فَلْيَنْظُرْ إِلَى مَنْ هُوَ أَسْفَلَ مِنْهُ. (ق)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر ،:    "   سزدن برينز مال و ياراطلش ( و دنيا زينتلرى ) حصوصنده كندسندن أؤستون اولان كمسلرى كورديكى زمان ( أؤزولمسيك ) همن حالى كندن دن آشاغى ده اولانلره باقسيك  ."

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Sizden biriniz mal ve yaratılış (ve dünya zînetleri) husûsunda kendisinden üstün olan kimseleri gördüğü zaman (üzülmesin), hemen hâli kendinden aşağıda olanlara baksın.” 
(Müttefekun aleyh)
Hicrî:   15   Safer   1441  Fazilet Takvimi 

HAZRETİ NÛH’UN OĞLUNA NASÎHATİ

 
Resûlullah Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) buyurdular ki:
“Nuh Aleyhisselâm’ın oğluna emrettiği şeyi size haber vereyim mi? O şöyle demişti:
“Yavrum! Ben sana iki şeyi yapmanı emrediyorum, iki şeyi de yasaklıyorum:
Sana ‘Lâ ilâhe illallâhü vahdehû lâ şerîke leh’ demeni emrediyorum. Çünkü yer ve gök, terâzinin bir kefesine, ‘Lâ ilâhe illallâh…’ da diğer kefesine konulsa elbette “Lâ ilâhe illallâh” kelime-i tevhîdi ağır gelir.
‘Sübhânallâhi ve bihamdihî’ demeni emrediyorum. Çünkü bu tesbih meleklerin istiğfârı ve mahlûkâtın duâsıdır. Mahlûkât bu tesbihleri sebebiyle rızıklandırılır.
Yavrum! Seni, şirkten (Allâhü Teâlâ’ya her hangi bir şeyi ortak koşmaktan) nehyederim. Çünkü kim Allâhü Teâlâ’ya şirk koşarsa Allâhü Teâlâ ona cenneti haram kılar.
Kibirden de nehyederim. Zîra kalbinde zerre kadar kibir bulunan kimse cennete giremez. (Tefsîr-i Rûhu’l-Beyân)
 
NİZÂMÜLMÜLK’ÜN TEMENNÎSİ
 
Selçuklu Sultanı Alparslan’ın ve oğlu Melikşâh’ın vezirliğini yapmış olan meşhur Nizâmülmülk şöyle derdi:
“Evvelce sadece kendime âit bir köyüm, bir de içinde Rabbime ibâdet için kapanacağım mescid olsa diye temennî ederdim.
Bir müddet sonra gelirleriyle ihtiyaçlarımı göreceğim bir parça toprağım ve bir de içinde Allâh’a ibâdet edeceğim bir mescid olmasını istemeye başladım.
Ama şimdi her gün bir parça kuru ekmeğim ve Allâh’a ibâdet için kapanabileceğim bir mescid olmasını temennî ediyorum.” 
(el-Kâmil fi’t-Târih)
Hicrî:   15   Safer   1441  Fazilet Takvimi 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder