15 Temmuz 2019 Pazartesi

HİÇBİR İYİLİĞİ KÜÇÜK GÖRME



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: يَقُولُ اللهُ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ رَحْمَتِى فَارْحَمُوا خَلْقِى. (جمع الجوامع)
رسول الله  أفندمز  ( )  بيوردولر ،"    الله تعالى بيورويوركى : أكر بنم رحمتمى سويور ( اونه نائل  اولماى آرضى أديور ) إسه نز ، مخلوقاتمه مرحمت أدينز ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Allâhü Teâlâ buyuruyor ki: Eğer benim rahmetimi seviyor (ona nâil olmayı arzu ediyor) iseniz, mahlûkâtıma merhamet ediniz.”
(Suyûtî, Cem’u’l-Cevâmi’)
Hicrî:   08  Zilkade   1440  Fazilet Takvimi   

HİÇBİR İYİLİĞİ KÜÇÜK GÖRME

 
Evliyâullahtan Ebûbekir eş-Şiblî (rahimehullâh) vefat ettiğinde dostlarından birisi onu rüyasında gördü:
“Ey imam, Allâhü Teâlâ sana nasıl muâmele etti?” diye sordu. İmam Şiblî Hazretleri:
Allâhü Teâlâ huzurunda bana: 
“Seni ne sebeple bağışladım, biliyor musun?” buyurdu. Ben de: “İşlediğim sâlih bir amelim sebebiyle yâ Rabbi!” dedim. 
Allâhü Teâlâ: “Hayır” buyurdu. 
“Kulluğumdaki ihlâsım sebebiyle yâ Rabbi!” dedim. 
“Hayır” buyurdu. 
“Yaptığım hac, tuttuğum oruç, kıldığım namaz sebebiyle yâ Rabbi!” dedim. 
“Hayır, seni bunlardan dolayı bağışlamadım.” buyurdu. 
“Sâlih zâtların meclislerine gittiğim, ilim öğrenmek için devamlı sefere çıktığım için.” dedim. “Hayır” buyurdu. 
“Yâ Rabbi, işlemeye çalıştığım ve beni kurtaracak ameller bunlardır. Bütün bu ameller sayesinde beni affettiğini ve bana rahmet ettiğini zannediyorum.” dedim. 
“Seni bunların hiçbirinden dolayı mağfiret etmedim.”
“Peki, yâ Rabbi, beni hangi amelimden dolayı bağışladın?” dedim. 
Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu: 
“Hatırlar mısın, sen bir gün Bağdat’ta bir sokakta yürüyordun. O sırada soğuktan zayıf düşmüş küçük bir kedi buldun. Soğuktan korunmak için bir o duvarın, bir bu duvarın kenarına sığınıyordu. Merhametinden dolayı onu aldın, soğuktan korumak için cübbenin altına koydun.” 
“Evet yâ Rabbi.” dedim. 
Allâhü Teâlâ: “İşte o kediye olan merhametin sebebiyle ben de sana rahmetimle muâmele ettim.” buyurdu. 
(Hayâtü’l-Hayevân) 


Hicrî:   08  Zilkade   1440  Fazilet Takvimi   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder