1 Temmuz 2019 Pazartesi

BİR İNSANI NASIL TANIRSINIZ?



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِذَا رَأَيْتَ مِنْ أَخِيكَ ثَلَاثَ خِصَالٍ فَارْجُهُ: اَلْحَيَاءَ وَالْأَمَانَةَ وَالصِّدْقَ، وَإِذَا لَمْ تَرَهَا فَلَا تَرْجُهُ. (فيض)
رسول الله  أفندمز  ( )  ،"    ( دين ) قردشنده شو أؤج حصلتى كورديكون زمان اوندان إستفاده أده بله جكينى أؤميت أت : حيا ، أمانته رعايت و دوغرولق . شايت بو أؤج حصلتى كوره مزسن اوندان إستفاده أتمي بكلمه ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “(Din) kardeşinde şu üç hasleti gördüğün zaman ondan istifâde edebileceğini ümit et: Hayâ, emânete riâyet ve doğruluk. Şâyet bu üç hasleti göremezsen ondan istifâde etmeyi bekleme.” 
(Feyzü’l-Kadîr)
Hicrî:   26  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   

BİR İNSANI NASIL TANIRSINIZ?

 
Lokman Hakîm Hazretleri oğluna şöyle nasîhatte bulundu:
“Oğlum! Üç şey, ancak üç zamanda bilinir:
Yumuşak huylu insan ancak öfkelendiği zaman bilinir,
Şecâat ve cesâretli insan ancak harp zamanında bilinir,
Gerçek kardeş de ancak ihtiyaç zamanında bilinir.”
Bir kişi, Tâbiîn’den bir zâtı yüzüne karşı övünce o zât:
“Ey Allâh’ın kulu! Beni neden methediyorsun? Öfkelendiğim zaman beni gördün de ağır başlı, halîm, selim biri olarak mı buldun?” demiş. O kişi: “Hayır.” demiş.
“Yoksa benimle bir yolculuk yaptın da benim yolculukta güzel ahlaklı biri olduğumu mu gördün?” demiş.
“Hayır” demiş.
“Peki, bana bir şey emânet ettin de benim güvenilir biri olduğumu mu anladın?” deyince adam:
“Hayır.” demiş. Bunun üzerine Tâbiîn’den olan zat:
“Yazık sana! Bir kimseyi şu üç hususta tecrübe etmeden; tanımadan onu methetmek doğru olmaz.” buyurmuş. (Tenbîhü’l-Gâfilîn)
TIBB-I NEBEVÎ: Peygamberimizden Tavsiyeler
“Yemekten önce ve sonra (parmak ucu ile) biraz tuz alınız.”
“Tuz, yenilen yemeği insanın içine sindirir, aklı artırır, alaca ve uyuz hastalığını insandan giderir.”
“Her sabah aç karnına bal alınız.”
“Mercimek yiyiniz.”
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hazretleri, meyvelerden nar, elma, üzüm, zeytin, incir ve hurma yenilmesini tavsiye etmişlerdir. (Tabâbet-i İslam)
 
FIKRA: KİM ZAYIFLAMIŞ
 
Kilo derdi olan iki arkadaş şöyle konuşuyorlardı.
Zayıflamaya karar verdim. Her gün üç saat ata biniyorum.
- Peki ne oldu?
- At beş kilo zayıfladı.
Hicrî:   26  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder