قَالَ
أَصْحَابُ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: يَا رَسُولَ اللهِ مَا
هَذِهِ الْأَضَاحِيُّ؟ قَالَ: سُنَّةُ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ، قَالُوا: فَمَا
لَنَا فِيهَا يَا رَسُولَ اللهِ؟ قَالَ: بِكُلِّ شَعْرَةٍ حَسَنَةٌ. (هـ)
رسول الله ﷺ يك أصحابى : يا رسولالله ! بو
قربانلر نه در ؟ ديه سوردولر . بيغمبر أفنديمز ﷺ
" بابانز إبراهيم ( عليه السلام ) ، دان كلن دينى بر وجيبه در ."
بيوردى . " يا رسول الله قربانده بزه نه ثواب واردر ؟ " ده ديلر ،
" هر بر قلى إيجن بر ثواب واردر ." بيوردولر .
Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem’in Ashâbı: ‘Yâ Resûlallah! Bu kurbanlar nedir?’ diye sordular. Peygamberimiz (s.a.v.) “Babanız İbrâhim (Aleyhisselâm)’dan gelen dînî bir vecîbedir.” buyurdu. ‘Yâ Resûlallah! Kurbanda bize ne sevap vardır?’ dediler. “Her bir kılı için bir sevap vardır.” buyurdular.
(Sünen-i İbn-i Mâce)
Hicrî: 24 Zilkade 1440 Fazilet
Takvimi
KURBANIN FAZÎLETİ
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:
• “Kurban Bayramı günü, Allâhü Teâlâ indinde günlerin en büyüklerindendir.”
• “Kurban kesiniz ve ona iyi muâmele ediniz. Muhakkak bir kimse kurbanını alır, onu kıbleye çevirip keserse, kıyâmet gününde o kurbanın kanı ve tüyü onu koruyan iki kale olur. Muhakkak kurbanın kanı Hz. Allâh’ın muhâfazasında toprağa düşer. (Kurban keserek) azıcık bir infâk (Allah rızası için harcama) sebebiyle çok mükâfâta nâil olursunuz.”
• “Kim, Kurban Bayramı gününde kesmek için kurbanına yaklaşırsa Allâhü Teâlâ’nın rahmeti de cennette ona yaklaşır. Kurbanını kestiği zaman, kanından akan ilk damla ile birlikte Hz. Allah, onu mağfiret eder. Allâhü Teâlâ o kurbanı kıyâmet gününde (kabirden) mahşere kadar onun için binek kılar, derisi ve her kılı adedince ona sevap ihsân eder.”
Gücü yeten kimsenin Allah rızâsı ve şefâate nâil olmak niyetiyle Peygamberimiz (s.a.v.) Hazretleri için bir kurban kesmesi menduptur.
Aliyyü’l-Murtezâ (k.v.) biri kendisi için, biri Resûl-i Ekrem Efendimiz için olmak üzere iki koç kurban eder ve ‘Resûlullah (s.a.v.), zât-ı şerîfleri için kurban kesmeyi bana vasiyet buyurdular.’ derdi.
KURBAN KESMEDE BAZI MEKRUHLAR
Kurbanı yatırdıktan sonra bıçağı bilemek mekruhtur. Kesmeyen bıçağı kurbanın boynundan kaldırıp biledikten sonra kesmek, hayvanı o halde bekletmek ona -eziyet olduğu için- haramdır. Lâkin böyle kesilen hayvanın etini yemek haram olmaz.
Kör bıçak ile kesmek, kör bıçağı birkaç defa sürmek, kesilecek yere bacağından sürüyerek çekmek, iliğine kadar birden kesmek, kurbanı incitmek, canı çıkmadan yüzmek, başını birden kesmek, kıbleye çevirmemek ve doğurması yakın olan hayvanı kesmek mekruhtur.
• “Kurban Bayramı günü, Allâhü Teâlâ indinde günlerin en büyüklerindendir.”
• “Kurban kesiniz ve ona iyi muâmele ediniz. Muhakkak bir kimse kurbanını alır, onu kıbleye çevirip keserse, kıyâmet gününde o kurbanın kanı ve tüyü onu koruyan iki kale olur. Muhakkak kurbanın kanı Hz. Allâh’ın muhâfazasında toprağa düşer. (Kurban keserek) azıcık bir infâk (Allah rızası için harcama) sebebiyle çok mükâfâta nâil olursunuz.”
• “Kim, Kurban Bayramı gününde kesmek için kurbanına yaklaşırsa Allâhü Teâlâ’nın rahmeti de cennette ona yaklaşır. Kurbanını kestiği zaman, kanından akan ilk damla ile birlikte Hz. Allah, onu mağfiret eder. Allâhü Teâlâ o kurbanı kıyâmet gününde (kabirden) mahşere kadar onun için binek kılar, derisi ve her kılı adedince ona sevap ihsân eder.”
Gücü yeten kimsenin Allah rızâsı ve şefâate nâil olmak niyetiyle Peygamberimiz (s.a.v.) Hazretleri için bir kurban kesmesi menduptur.
Aliyyü’l-Murtezâ (k.v.) biri kendisi için, biri Resûl-i Ekrem Efendimiz için olmak üzere iki koç kurban eder ve ‘Resûlullah (s.a.v.), zât-ı şerîfleri için kurban kesmeyi bana vasiyet buyurdular.’ derdi.
KURBAN KESMEDE BAZI MEKRUHLAR
Kurbanı yatırdıktan sonra bıçağı bilemek mekruhtur. Kesmeyen bıçağı kurbanın boynundan kaldırıp biledikten sonra kesmek, hayvanı o halde bekletmek ona -eziyet olduğu için- haramdır. Lâkin böyle kesilen hayvanın etini yemek haram olmaz.
Kör bıçak ile kesmek, kör bıçağı birkaç defa sürmek, kesilecek yere bacağından sürüyerek çekmek, iliğine kadar birden kesmek, kurbanı incitmek, canı çıkmadan yüzmek, başını birden kesmek, kıbleye çevirmemek ve doğurması yakın olan hayvanı kesmek mekruhtur.
Hicrî: 24 Zilkade 1440 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder