أَنَّ
النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ حِينَ دَخَلَ مَكَّةَ اِسْتَلَمَ
الْحَجَرَ الْأَسْوَدَ وَالرُّكْنَ الْيَمَانِيَّ وَلَمْ يَسْتَلِمْ غَيْرَهُمَا
مِنَ الْأَرْكَانِ. (حم)
محقق بيغمبر أفندمز ( صلى الله عليه وسلم ) مكهء
مكرميه كردكلرى زمان سادجه حجرالاسودى و رُكْنِ يماني سلامله دى . بو إيكيسندن
باشقه بر رُكنى سلملامادى ."
“Muhakkak Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) Mekke-i Mükerreme’ye girdikleri zaman sadece Haceru’l-Esved’i ve Rükn-i Yemânî’yi selamladı. Bu ikisinden başka bir rüknü selamlamadı.”
(Müsned-i Ahmed bin Hanbel)
Hicrî: 16 Safer 1440 Fazilet
Takvimi
HACER-İ ESVED (ES’AD)
Hacer-i Esved, cennetten çıkmış parlak bir yakut olup rivâyete göre yeryüzüne indirildiği zaman nuruyla aydınlattığı mevkiyi Harem-i Şerîf’in hudûdu kabul ettiler.Cenâb-ı Hak, Hacer-i Esved’i kıyâmet günü iki göz ve bir lisan ile ba‘s edeceğinden, dünyada kendisine tam ihlâsla istilâm edenler (selamlayanlar) için hayır ile, istihzâ ile selamlayanlar için şer ile şehâdet eyleyecektir.
Hacer-i Esved ile Rukn-i Yemânî’yi selamlamak günahların bağışlanmasına sebep olur. Hasan-ı Basrî (rahmetulâhi aleyh) kavlince Rukn-i Yemânî ile Hacer-i Esved arasında cennet kapılarından bir kapı vardır. Bu ikisi arasında her kim duâ eder ise icâbet olunur. Mîzâbü’r-Rahme’nin altı dahi icâbet ve kabul mahallidir.
Bazı kavle göre Rukn-i Yemânî yanında iki ve Hacer-i Esved yanında sayısız melekler vardır. Bu melekler o mübarek mevkilerde münâcât edenlerin duâlarının kabûlü niyâzıyla âmin demeye memurdurlar. Bu iki rukn-i şerîfin arasında 99 Nebiyy-i Kerîm medfûn bulunduğu ve o mübârek mevkiin cennet bahçelerinden bir bahçe olduğu hadîs-i şerîfle sâbittir.
Allâhü Teâlâ insanoğlunu yarattığı zaman (elestü bi-rabbiküm) suâli ile hitap etmiş ve ruhlar “belâ” sözü ile cevap vermiştir. İşte o sırada “belâ” cevabını vermiş olan ruhların itiraf ve ikrarlarını yazıp Hacer-i Esved’in içine koymuştur.
Şimdi Hacer-i Esved’i istilâm etmek ikrâr-ı ezelîyi hatırlamak ve tasdîk eylemektir. Onun içindir ki İmâm Bâkır Hazretleri istilâm esnâsında (Allâhümme emânetî eddeytühâ ve mîsâkî veffeytü bihî li-yeşhede lî ındeke bi’l-vefâ’i -Allâhım emânetimi edâ ettim, senin huzûrunda şâhitlik etsin diye ezelde verdiğim sözümü yerine getirdim) diyerek ikrâr-ı ezelîsini teyit eylediler.
Hacer-i Esved yeryüzüne indirildiği zaman rengi gayet beyaz ve fevkalâde saf ve berrak idi. İnsanoğlunun hatâları ve Arabların câhiliyye asrında hayızlı hatunların dokunmaları ve istilâm etmeleri onun rengini değiştire değiştire bu hâle getirdi, yani simsiyah etti.
(Mir’âtü’l-Haremeyn)
Hicrî: 16 Safer 1440 Fazilet
Takvimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder