17 Mayıs 2023 Çarşamba

İMÂM MUHAMMED HAZRETLERİNİN TALEBEYE VERDİĞİ EHEMMİYET


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : إِنَّ اللهَ اسْتَخْلَصَ هٰذَا الدِّينَ لِنَفْسِهِ وَلَا يَصْلُحُ لِدِينِكُمْ إِلَّا السَّخَاءُ وَحُسْنُ الْخُلُقِ أَلَا فَزَيِّنُوا دِينَكُمْ بِهِمَا. (طب)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  محقق الله تعالى ، كندى زاتى إيجن بو دينى ( إسلامى ) حالس قلدى ( سجدى و راضى اولدى ) دينينزه ياقشان إيسه آنجق جومرتلك و كوزل آخلقدر . دقت أدين ، سز ، ديننزى بو إيكيسيله سوسلين . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Muhakkak Allâhü Teâlâ, kendi zâtı için bu dini (İslâm’ı) hâlis kıldı (seçti ve râzı oldu). Dininize yakışan ise ancak cömertlik ve güzel ahlâktır. Dikkat edin, siz, dininizi bu ikisiyle süsleyin.”

(Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)

Hicrî:  27  Şevval    1444  Fazilet Takvim

 

İMÂM MUHAMMED HAZRETLERİNİN TALEBEYE VERDİĞİ EHEMMİYET

 

İmâm Muhammed (rah.), İmâm-ı Âzam Hazretlerinin talebelerinden müctehid bir zâttır. Hicrî 132 (M. 750) tarihinde Vâsıt’ta doğmuş, 189 (M. 805) senesinde Rey şehrinde vefat etmiştir.

İmâm Muhammed Hazretleri, ilim neşri husûsunda çok gayretli idi. İlim talebelerine maddeten ve manen elinden gelen bütün yardımı yapardı.

Mâlikî Mezhebi’nin meşhur fakîhlerinden olan Esed bin Fürât (rah.) şöyle anlatıyor:

İlim tahsil etmek ve İmâm Mâlik Hazretlerinin Muvattâ isimli eserini okumak için İmâm Muhammed Hazretlerinin yanına gitmiştim. Ona, ‘Ben, memleketinden uzak kalmış bir kimseyim. Fıkıh ilmini de az tahsil ettim. Etrafınızda pek çok talebe var, sizden pek az ilim işitebiliyorum. Bana bir yol gösterin.” dedim.

İmâm Muhammed Hazretleri: “Gündüzleri talebelerle birlikte dersi dinlersin, gece de sırf sana vakit ayırırım, yanımda kalır, ders alırsın.” dedi.

Beni, evinin alt katına yerleştirdi. Gece, elinde bir bardak suyla yanıma gelir, kitabı okuturdu. Gecenin ilerleyen saatlerinde gözümü uyku kaplayıp dalmaya başladığımda o bardaktaki sudan alır, yüzüme serper, beni uyandırırdı. Kendisinden tahsilini arzu ettiğim ilimleri tamamlayıncaya kadar böyle devam ettik. Bir gün, benim, fakirlere dağıtılan sudan içtiğimi görünce sebebini sordu. Ben, “Allâh size rahmet etsin, ben de garip ve yolda kalmışlardanım.” dedim.

Gece olduğunda birisi, kaldığım yere gelip kapımı çaldı. Açtığımda İmâm Muhammed Hazretlerinin hizmetçisi olduğunu gördüm.

Efendimin selamı var, bugünden önce sizin bu hâlinizden haberi yokmuş. Bunu alıp nafakanıza sarf etmenizi rica ediyor.” dedi ve ağırca bir keseyi bana verdi.

İçimden, ‘Dirhem (gümüş akçe) göndermiş olmalı!” dedim, sevindim. İçeride keseyi açınca altın liralar olduğunu gördüm.

Hicrî:      27Şevval  1444  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder