14 Mayıs 2023 Pazar

AMELLERİ DEVAMLI İŞLEMEK


 

05  / 05

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : : إِذَا كَانَ الْعَبْدُ يَعْمَلُ عَمَلًا صَالِحًا فَشَغَلَهُ عَنْهُ مَرَضٌ أَوْ سَفَرٌ كُتِبَ لَهُ كَصَالِحِ مَا كَانَ يَعْمَلُ وَهُوَ صَحِيحٌ مُقِيمٌ. (د)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  بر قل ، دواملى صالح عمل إشلسه ده ، حصطلق ويا سفر ، اونى بو عملى إشلمكدن آلقويسه ، او كمسيه صحتلى و مقيم إيكن إشلديكى صالح عملين ثوابى كبى ( ثواب ) يازيلر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Bir kul, devamlı sâlih bir amel işlese de, hastalık veya sefer, onu bu ameli işlemekten alıkoysa, o kimseye sıhhatli ve mukîm iken işlediği sâlih amelin sevabı gibi (sevap) yazılır.”

(Sünen-i Ebû Dâvud)

Hicrî:  15  Şevval    1444  Fazilet Takvim

 

AMELLERİ DEVAMLI İŞLEMEK

Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem, bir hadîs-i şerîflerinde şöyle buyurmuşlardır: “Amellerin, Allâhü Teâlâ’ya en sevimlisi, az da olsa devamlı yapılanıdır.” Çünkü sâlih amelleri devamlı işlemek ve onları ihmal etmemek, kişinin ibadete rağbet ettiğine bir işarettir. Kişinin, ibadetin tesirini görmesi ve onun faydalarından istifade etmesi, ancak ameline bir müddet devam edip, ameli ile kalbinin huzur bulmasından sonra olur. Amelin, nefsin meşgalelerinden uzak olduğu bir zamana tesadüf etmesi gerekir. O hâlde bunu elde edebilmek için amelini düzenli olarak yapmaktan başka yol yoktur.

Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem hadîs-i şerîflerinde şöyle buyurmuşlardır:

Siz, güç yetirebildiğiniz kadar amellere devam edin. Zira siz amel işlemeye devam ettiğiniz müddetçe, Allâhü Teâlâ da size sevap vermeye devam eder.”

Kim, âdet edindiği bir zikri veya onun bir kısmını, uykusu sebebiyle geçirir de onu sabah namazı ile öğle namazı arasında yaparsa sanki gece yapmış gibi kendisine (sevap) yazılır.”

Bu hadîs-i şerîfte, kişinin devamlı yaptığı bir evrad ü ezkârı veya nafile ibadeti mutad olarak yaptığı vakitte yapamadığı takdirde sonradan yapmasının tavsiye edilmesinin iki sebebi vardır:

Birincisi, nefse, ibadeti terk etmenin kolaylaşmaması ve nefsin bu terki alışkanlık hâline getirmemesi içindir. Zira sonra buna devam etmek zor gelir.

İkinci sebep ise eğer bunu, sonradan yapmazsa mesuliyet duygusundan uzaklaşır ve Allâhü Teâlâ’ya ibadet husûsunda ihmalkâr olduğu düşüncesini içinde duymaz olur.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurmuşlardır: “İstikamet üzere olun. İstikamet üzere olmanın sevabını, siz saymakla bitiremezsiniz. Güç yetirebildiğiniz kadar amel işlemeye devam edin.

Hicrî:      15Şevval  1444  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder