5 Mayıs 2023 Cuma

İSRÂ HÂDİSESİNE ŞAHİTLİK EDEN PATRİK


قَالَ اللهُ تَعَالَى : ... يَٓا اَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَاَنْتُمْ تَعْلَمُونَ. (سورة آل عمران، ٧١ )

الله تعالى شويله بيوردى ( مئالا ) :  أى أهل كتاب ( يهودى و خرستيانلر ) نيجن حقى ، باطلله قارشتريورسونز ده ( اونون بيغمبر اولديغونى ) بلديكينز حالده ، حققى ( محمد مصطفى ، نين بيغمبرليكنى ) كزليورسونز . "

Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu -meâlen Ey ehl-i kitâb (Yahûdî ve Hıristiyanlar)! Niçin hakkı, bâtılla karıştırıyorsunuz da (onun peygamber olduğunu) bildiğiniz hâlde, hakkı (Muhammed Mustafa’nın peygamberliğini) gizliyorsunuz?”

(Âl-i İmrân Sûresi, âyet 71)

Hicrî:  14  Şevval    1444  Fazilet Takvim

 

İSRÂ HÂDİSESİNE ŞAHİTLİK EDEN PATRİK

 

Mekke müşriklerinden birisi, Rum Kralı Hirakl’i ziyareti esnasında Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) hakkında birtakım iftiralarda bulunuyordu. Bir ara, “Ey Melik, onun yalancı olduğunu bilmen için sana bir haber vereyim mi?” dedi. Hirakl, “Evet, nedir o?” diye sordu. Ziyaretçi:

O (Muhammed s.a.v.), bizim memleketimiz olan Harem topraklarından çıkıp Mescid-i Aksâ’ya geldiğini ve aynı gecenin sabahında tekrar memleketimize geri döndüğünü iddia ediyor.” dedi. O esnada Kudüs’ün patriği de Kral’ın yanında idi, söze girerek:

Ben, o geceyi biliyorum.” dedi. Kral, ona, “O gece ile alâkalı ne biliyorsun?” diye sordu. O da şöyle anlattı:

Ben, her zaman Mescid-i Aksâ’nın bütün kapılarını mutlaka kapatır, öyle uykuya geçerdim. O gece de bir kapı hâriç bütün kapıları kapattım, lâkin o kapıyı kapatmaya gücüm yetmedi. Hizmetçilerimden ve yanımda bulunanlardan yardım istedim, uğraştık ama yine kapatamadık. Onu yerinden kıpırdatmaya dahi gücümüz yetmedi. Sanki bir dağı devirmeye çalışıyor gibiydik.

Sonra marangozları çağırdım. Kapıya baktılar ve “Sanki bina, bu kapı üzerine yığılmış gibi. Bunu hareket ettiremeyiz. Sabah olunca neden olduğuna bakalım.” dediler. Ben de o kapıyı açık bırakarak gittim.

Sabah, acele ile oraya tekrar gittiğimde, kapının kapanmış olduğunu gördüm. Mescidin önündeki bir taş da delinmişti, üzerinde binek bağlama izleri vardı. Yanımdakilere: “Bu kapı, ancak bir peygamber için açık bırakıldı. Muhakkak o, bu gece burada namaz kılmıştır.” dedim. (İmam Süyûtî, el-İsrâ ve’l-Mi‘râc)

 

AY TUTULMASI

 

5 Mayıs günü “Yarı Gölgeli Ay Tutulması” vukû bulacaktır. Tutulmanın görüleceği yerler: Güney ve Doğu Avrupa, Asya, Avustralya, Afrika, Pasifik, Atlantik ve Hint Okyanusu. Tutulmanın büyüklüğü: -0,046’dır.

Tutulmanın başlangıcı: 5 Mayıs, 18:14 (Türkiye Saati)

Tutulmanın ortası       : 5 Mayıs, 20:23                 

Tutulmanın sonu         : 5 Mayıs, 22:32                 

Hicrî:      14Şevval  1444  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder