قَالَ النبى صلى اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَتَاكُمْ رَمَضَانُ شَهْرُ بَرَكَةٍ يَغْشَاكُمُ اللهُ فِيهِ فَيُنْزِلُ الرَّحْمَةَ وَيَحُطُّ الْخَطَايَا وَيَسْتَجِيبُ الدُّعَاءَ يَنْظُرُ اللهُ تَعَالَى إِلَى تَنَافُسِكُمْ فِيهِ وَيُبَاهِى بِكُمْ مَلَائِكَتَهُ. (ترغيب)
بيغمبريمز ( ﷺ ) بيوردولر : سزه ، بركت آي اولان رمضان آي كلدى . بو آيده الله ، سزى ( خيرلرله ) قوشاتب رحمتنى إنديرير ، حاتالرى ( كوناحلرى ) سيلر ، بو آيده يابلان دعالرى قبول أدر . الله تعالى ، بو آيده سزيك خيرده يارشمانزه باقار و ملكلرينه سزنله إفتحار أدر . "
Peygamberimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Size, bereket ayı olan Ramazan ayı geldi. Bu ayda Allah, sizi (hayırlarla) kuşatıp rahmetini indirir, hatâları (günahları) siler, bu ayda yapılan duaları kabul eder. Allâhü Teâlâ, bu ayda sizin hayırda yarışmanıza bakar ve meleklerine sizinle iftihâr eder.”
(et-Tergîb ve’t-Terhîb)
Hicrî: 29 Şâbân 1445 Fazilet Takvim
TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?
Terâvih namazı, Ramazân-ı şerîf ayına mahsus, yirmi rekâtten ibaret, sünnet-i müekkede olan bir namazdır. Terâvih namazını Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem kılmışlar ve dört halifesi de bu namaza devam etmişlerdir. Terâvih namazının cemaatle kılınması da sünnet-i kifâyedir. Mescitlerde terâvih namazı cemaatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemaati terk edip evinde kılan kimse, fazileti terk etmiş olur. Bu kimse, evinde cemaatle kıldığında cemaat sevabını alsa da mescitteki cemaatin faziletine erişemez.
Terâvih namazını, her iki rekâtte bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekâtte bir selam verilerek de edâ edilebilir. (Cemaatte Şâfiî Mezhebi’nden olan varsa iki rekâtte bir selam verilerek kılınmalıdır.)
Terâvih namazı, iki rekâtte bir selam verilince akşam namazının iki rekât sünneti gibi kılınır. Dört rekâtte bir selam verilerek kılınacak olursa yatsı namazının dört rekât sünneti gibi kılınır.
Cemaatle kılındığı takdirde, cemaat hem terâvihe hem de imama uymaya niyet eder, imam da âşikâre kırâat eder (sesli okur). Terâvih namazında; sesi güzel olan ve hızlı okuyan değil, kırâati düzgün olan imam tercih edilmelidir.
Bir kimse, imamın yatsı namazını kıldırıp terâvih namazına başladığı sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvih namazı için imama uyar. Cemaatle terâvih namazını kıldıktan sonra, noksan rekâtleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber, vitir namazını imam ile beraber kıldıktan sonra terâvih namazını tamamlaması da câizdir.
Terâvih namazını imam ile kılmayan kimse, vitir namazını imam ile kılabilir.
Hem imam hem de cemaat, yatsı namazını cemaatle kılmamışsa sadece terâvih namazını cemaatle kılamazlar. Çünkü terâvih namazının cemaati, farz namazın cemaatine tâbidir.
Terâvih namazı, orucun değil, vaktin (Ramazân-ı şerîf ayının) sünnetidir. Yolculuk ve benzeri bir mazeretinden dolayı oruç tutamayanlar da terâvih namazını kılmalıdırlar.
Hicrî: 29Şâbân 1445 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder