10 Eylül 2022 Cumartesi

PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V.) MERHAMETİ


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلرَّاحِمُونَ يَرْحَمُهُمُ الرَّحْمٰنُ، اِرْحَمُوا مَنْ فِي الْأَرْضِ يَرْحَمْكُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ. (ت)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  رحمن ( اولان حضرتى الله ) ، مرحمت أدنلره رحمتيله معامله أدر . سز ، يرده كيلره مرحمت أدينكى ، سماداكى ( ملكلر ) ده سزه مرحمت أتسين . "

Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Rahmân (olan Hazret-i Allah), merhamet edenlere rahmetiyle muâmele eder. Siz, yerdekilere merhamet edin ki, semâdaki (melek)ler de size merhamet etsin.”

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:  14   Safer    1444 Fazilet Takvim

 

PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V.) MERHAMETİ

 

Abdullah bin Ebûbekir (r. anhümâ) buyurdu: “Bir zât, bana şöyle anlattı; Huneyn Harbi günü ayağımda sert ve ağır bir nalin vardı. Onunla (yanlışlıkla) Resûlullâh (s.a.v.) Efendimizin ayağına bastım. O, elindeki bir sopa ile beni dürttü ve “Bismillâh, canımı acıttın” buyurdular.

Sonra bütün gece, ‘Resûlullâh’ı incittim’ diye kendimi ayıplayarak sadece Hazret-i Allâh’ın bildiği hâl üzere sabahladım. Sabah olduğu vakit biri, “Filan nerededir?” diye beni arıyordu. Ben, “Muhakkak dünkü hâdiseden dolayı beni arıyorlar” diyerek ve hakkımda Allah tarafından bir şey geldi korkusu içinde Resûlullâh’ın huzuruna vardım. Bana şöyle buyurdu:

Dün ayağıma basıp canımı acıtmıştın, ben de sopa ile seni dürtmüştüm. Şimdi sen o hakkına mukabil, şu seksen koyunu al.” buyurdular.

 

ŞİFA KAYNAĞI LİMON

 

Limonun faydası çoktur. Limonun suyu sıkılıp, su ile karıştırılarak her sabah aç karnına içilirse şifadır. Kandaki asit dengesini sağlar, alerji, egzama ve mantara karşı iyidir. İltihabı kurutur, balgamı yumuşatarak akciğerlerden söker, hazmı ve kilo vermeyi kolaylaştırır. Limon, vücuttaki kireci eritir, idrarı söktürür, mesane ve böbrek taşlarını parçalayarak düşürür. Cilde sürülünce cildi güzelleştirir, sivilceleri geçirir. Limon suyu, baş ağrısına, boğaz enfeksiyonlarına ve bademcik şişmesine iyi gelir. Kusmayı önler, ishali durdurur. Sıcak su ile içildiğinde ter söktürür. Limon kabuğu çiğnendiğinde, diş eti kanamasına mâni olur. Nasıra 2-3 gün boyunca, günde 2-3 defa değiştirerek limon kabuğu sarılırsa, nasırı geçirir. Limon kabuğu, yün eşyaların arasına konulsa, güve çoğalmaz.

Limon kesildiği veya suyu sıkıldığı zaman C vitamini kaybı olmaması için hemen kullanılmalıdır, yoksa şifasını kaybetmeye başlar. Ayrıca her şeyde olduğu gibi limon kullanımında da aşırıya gidilmemelidir. Kansızlık ve mide rahatsızlıklarına sebep olabilir.

Hicrî:   14   Safer    1444 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder