24 Eylül 2022 Cumartesi

HAZRET-İ OSMAN’IN (R.A.) FAZİLETİ


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلسَّخَاءُ حَسَنٌ وَلٰكِنْ فِي الْاَغْنِيَاءِ أَحْسَنُ. (كنز)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  جومرتلك كوزلدر ، فقط زنكنلرده دها كوزلدر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  Cömertlik güzeldir, fakat zenginlerde daha güzeldir.”

(Kenzü’l-Ummâl)

Hicrî:  28   Safer    1444 Fazilet Takvim

 

HAZRET-İ OSMAN’IN (R.A.) FAZİLETİ

 

Bir gün Osman bin Affân (r.a.), Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) Hazretlerinin huzuruna gelip:

Yâ Resûlallah! Lütfedip, mübarek ve bereketli ayaklarınızla hanemizi teşrif buyursanız.” diye arz etti. Sultân-ı Kâinât ve Mefhar-i Mevcûdât (s.a.v.) Efendimiz:

Yalnız beni mi davet ediyorsun, yoksa ashâbımla birlikte mi?” buyurunca, Hazret-i Osman (r.a.): “Birlikte buyurun yâ Resûlallah!” dedi, Server-i Enbiyâ (s.a.v.), Hazret-i Bilâl’e, “Osman’ın davetini Ashâbıma söyle.” buyurup kalktı ve birlikte Hazret-i Osman’ın saadethanelerine doğru hareket ettiler.

Yolda giderken Hazret-i Osman (r.a.), Resûl-i Ekrem’in (s.a.v.) adımlarını sayardı. Resûlullah (s.a.v.) Hazretleri:

Yâ Osman! Niçin adımlarımı saymaktasın?” buyurdu. Hazret-i Osman (r.a.):

Yâ Resûlallah, her mübarek adımınız için bir köle âzâd edeceğim, onun için sayıyorum” dedi.

Nitekim davetten sonra, Hazret-i Osman, Resûl-i Ekrem’in (s.a.v.) adımları sayısınca köle âzâd etti.

Resûlullah (s.a.v.) buyurdu ki:

Bütün peygamberler, hayatlarında birer kimse ile övünmüşlerdir. Ben de Osman bin Affân ile övünürüm.

Bütün melekler, benimle iftihar ederler; ben de Osman ile iftihar ederim.

Mahşer günü bütün Nebî ve Resûller (aleyhimüsselâm), Ashâb’ından birisini refîk edinip onunla dolaşırlar, onları bir an bile yanlarından ayırmazlar. Ben de Osman’ı refîk edindim. Cennette benim refîkim Osman olacaktır.”

BEYİT:

Unutmagıl sen ölümü anadur

Bugün bana ise yarın sanadur.

(Unutma ölümü, hatırla; bugün ölen ben isem yarın sen de öleceksin.)

Hicrî:   28   Safer    1444 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder