Hadîs-i Şerîf,: “Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) yatsıdan önce uyumaktan, yatsıdan
sonra da (boş ve faydasız) konuşmaktan hoşlanmazdı.” (Hadîs-i Şerîf,
Müttefekun aleyh)
Hicrî: 18 Rebîulahır 1434 •Fazilet Takvim
YATSI NAMAZINI GECİKTİRMEK
İmâm-ı Rabbânî Hazretleri buyurdular:
Yatsı namazını, gecenin yarısından sonraya bırakmak ve bunu yaparken
de teheccüd namazına vesile kılmak gerçekten çok büyük yanlıştır.
Zira yatsı namazını bu vakitte kılmak, Hanefî âlimlerine göre (Allah
onlardan razı olsun) mekruhtur. Mekruh ile harama yakın olanı, tahrîmen
mekruhu kast ettikleri açıktır.
Zira Hanefî âlimleri yatsı namazını gece yarısına kadar kılmayı mübah
görmüşler, gece yarısından sonra kılmanın da (tahrimen) mekruh olduğunu
söylemişlerdir. Mübâh’ın mukabili olan mekruh da tahrîmen mekruhtur.
Şâfiîlere göre bu vakitte yatsı namazını kılmak asla câiz değildir.
Bunu, teheccüd namazına kalkmak ve bu vakitte manevi zevklerin ve
cemiyetin husûlüne vâsıta olması için yapmak gerçekten çok büyük
yanlıştır. Bunlar için, sadece vitir namazını bırakmak yeterlidir.
Hatta bu, müstehaptır. Böylece hem vitir namazı müstehab bir vakitte
eda edilmiş, hem de teheccüd namazı ve manen uyanık olma maksadı yerine
getirilmiş olur… (Mektûbât-ı İmâm-ı Rabbâni 1/29)
ARŞIN GÖLGESİNE İLK GİRENLER
Resûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem Efendimiz buyurdular: “Ey Ashâbım!
Kıyâmet günü Allâhü Teâlâ'nın Arş-ı A’zam’ının gölgesi altında ilk alınacak olanlar kimlerdir, biliyor musunuz?”
Ashâb-ı Kirâm aleyhimü'r-rıdvân Hazretleri:
“Allâh ve Resûlü en iyi bilir” dediler.
Resûlullâh Efendimiz (s.a.v.) şöyle beyân buyurdular:
“Onlar kendilerine hak geldiği zaman kabûl ederler,
Kendilerinden hak sual olunduğu zaman hakikati cömertçe söylerler ve;
İnsanlar arasında kendileri için hükmettikleri gibi hüküm verirler.”
Hicrî: 18 Rebîulahır 1434 •Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder