5 Mayıs 2022 Perşembe

İMÂM-I ÂZAM HAZRETLERİ’NİN TAKVÂSI VE İLMİ

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : يَقُولُ اللهُ سُبْحَانَهُ يَا ابْنَ آدَمَ تَفَرَّغْ لِعِبَادَتِي أَمْلَأْ صَدْرَكَ غِنًى وَأَسُدَّ فَقْرَكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ مَلَأْتُ صَدْرَكَ شُغْلًا وَلَمْ أَسُدَّ فَقْرَكَ. (هـ)

رسول الله  ( ﷺ ) بيوردولر :  الله سبحانه بيورويور : أى آدم اوغلى ! بانه عبادت إيجن ( قلبنى هر شيدن ) بوشالت كى قلبنى زنكينلكله دولدورايم ، فقيرلك ( إنسانلره اولان إحتياج ) قابنى قاباتايم . بويله يابمازسان قلبنى دنيا مشغوليتلريله دولدورورم ، فقيرلك ( إحتياج ) قابنى ده قاباتمام . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular: “ Allah Sübhânehû buyuruyor: Ey âdemoğlu! Bana ibadet için (kalbini her şeyden) boşalt ki kalbini zenginlikle doldurayım, fakirlik (insanlara olan ihtiyaç) kapını kapatayım. Böyle yapmazsan kalbini dünya meşguliyetleriyle doldururum, fakirlik (ihtiyaç) kapını da kapatmam.”

(Sünen-i İbn-i Mâce)

Hicrî:  04   Şevval   1443 Fazilet Takvim

 

İMÂM-I ÂZAM HAZRETLERİ’NİN TAKVÂSI VE İLMİ

 

Tebe-i Tâbiîn’den Hârice bin Mis’ab rahimehullah şöyle demiştir: Bir sene hacca gittim. Hacca giderken hizmetçimi Ebû Hanîfe rahimehullâh’ın yanında bıraktım. Mekke-i Mükerreme’de takrîben dört ay kadar kaldım.

Kûfe’ye döndüğüm zaman hizmetçime, Ebû Hanîfe rahimehullâh’ın ahlâkını sordum. O da dedi ki:

Onun gibisini ne gördüm ne de işittim! Geceleri hep ibadetle geçirir. Cuma günleri sabah namazını kıldıktan bir müddet sonra evine döner, duhâ namazını evinde kılardı. Cuma namazı için yine erkenden evinden çıkardı. Çıkmadan önce de gusül abdesti alır, güzel koku sürünür sonra namaza giderdi. Oruç tutmadığı bir günü hiç görmedim. Gecenin sonuna doğru bir şeyler yer, sonra oturduğu yerde hafif uyuklar, sonra da kalkıp sabah namazına giderdi.”

İmâm-ı Âzam rahimehullâh, bir gün Halife Mansûr’un huzuruna çıkmıştı. Orada bulunan Halife’nin yeğeni olan İsa bin Musa, onun hakkında, “Bu dünyanın en büyük âlimidir.” dedi. Bunun üzerine Halife, İmâm-ı Âzam Hazretlerine, “İlmi kimden öğrendin?” diye sordu. İmâm-ı Âzam rahimehullâh da:

Ömer radıyallâhü anh’in ilmini yine Ömer radıyallâhü anh’in talebelerinden; Ali kerremallâhü vechehû’nün ilmini yine Hazret-i Ali’nin talebelerinden; İbn-i Mes’ûd radıyallâhü anh’in ilmini de yine İbn-i Mes’ûd Hazretlerinin talebelerinden öğrendim.” cevabını verdi. Halife bu cevabı alınca onu takdir ederek, “İlmini pek sağlam öğrenmişsin.” dedi.

Esed bin Hâkim (rah.) şöyle buyurdu: “İmâm-ı Âzam’ın aleyhinde konuşanlar, câhil veya ehl-i bidat olan kimselerdir.”

Muhaddis ve Tâbiîn’den olan Abdülazîz bin Ebû Revvâd (rah.) şöyle buyurdu: “Ebû Hanîfe’yi seven kimse, Ehl-i Sünnet’tendir. Ona buğz eden ise ehl-i bidattendir.”

Hicrî:  04  Şevval   1443 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder