قَالَ اللهُ تَعَالَى: يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِاَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ. (سورة الصف، ۸)
الله تعالى شويله بيوردى ( مئآلا ) : ( او كافرلر ) اللهيك نورونى ، آغزلريله سوندرمك إسترلر ، الله إيسه نورونى تماملاياجقدر . إسترسه ، كافرلر حوشلانماسنلر . "
Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu(meâlen): “ (O kâfirler) Allâh’ın nurunu, ağızlarıyla söndürmek isterler, Allah ise nurunu tamamlayacaktır. İsterse, kâfirler hoşlanmasınlar.”
(Saf Sûresi, âyet 8)
Hicrî: 11 Cemaziyelevvel 1443 Fazilet Takvim
FIKIH: NAMAZIN REKÂTLERİNDE TEREDDÜD
Bir kimse, kıldığı bir namazın rekâtlerinde tereddüde düşse, bakılır: Eğer bu tereddüd, kendisine ömründe ilk defa vâki olmuş ise o namazı yeniden kılar. Fakat daha önce de bir kaç defa olmuş ise araştırır, kanaatine göre hükmeder, namazı yeniden kılmaya lüzum görülmez. Araştırma hususunda kalbin kanaati yeterlidir.
Mesela sabah namazını kılarken bir rekât mı, iki rekât mı kıldım diye tereddüd edip de bir rekât kılmış olduğuna kalben hükmetse buna, ihtiyâten bir rekât daha ilave eder. Bu husustaki tereddüdünden dolayı da sehiv secdelerini yapar. Bilakis iki rekât kılmış olduğuna hüküm ettiği takdirde oturur, teşehhüdden ve selamdan sonra sehiv secdelerini yapar. Bir kanaate varamadığı takdirde de az olanı alır.
Dört rekâtli bir namaza başlamış olan kimse, kıldığı rekâtin birinci rekât mi, ikinci rekât mi, olduğunda tereddüd edip bir tarafı tercih edemezse kendisini bir rekât kılmış sayar ve her bir rekâtin sonunda ihtiyâten bir kere teşehhüd miktarı oturur. Bu şekilde üç rekâtte de oturulmuş olur. Çünkü birinci sayılan rekâtin ikinci, üçüncü sayılan rekâtin dördüncü rekât olması ihtimali vardır.
Bir kimse kıldığı rekâtin ikinci rekât mi, üçüncü rekât mi olduğunda tereddüt etse -sahih olan kavle göre- bu rekâtin sonunda oturmaz. Bir tarafı tercih edemezse bunu ikinci rekât sayar, kalan rekâtlerini de tamamlar. Bundan, akşam namazıyla vitir namazı müstesnadır. Bu tereddüt, bunlardan birinde olursa oturmak gerekir. Çünkü tereddüt edilen rekâtin üçüncü rekât olması ihtimali vardır. Bu hâlde ka‘deden sonra bir rekât daha ilave edilir. Zira tereddüt edilen rekâtin ikinci rekât olması muhtemeldir. Bunların sonunda da sehiv secdeleri yapılır.
Dört rekâtli namazlarda kılınan rekâtin dördüncü mü, beşinci mi olduğunda ve sabah namazında kılınan rekâtin ikinci mi, üçüncü mü olduğunda, akşam ile vitir namazlarında da kılınan rekâtin üçüncü mü, dördüncü mü olduğunda tereddüd edilse, kılınan rekâtin sonunda oturulur, teşehhüdden sonra kalkılıp bir rekât daha kılınır. Çünkü bu rekâtlerin üçüncü, dördüncü veya beşinci rekât olması muhtemeldir. O hâlde ilave edilen birer rekât ile fazla olan miktar nafile olmuş olur. Sonunda da sehiv secdeleri yapılır.
Hicrî: 11 Cemaziyelevvel 1443 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder