9 Haziran 2021 Çarşamba

PEYGAMBERİMİZ MUHAMMED MUSTAFÂ (S.A.V.)


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ تَعَالَى عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:  أَنَا أَوَّلُ النَّاسِ خُرُوجًا إِذَا بُعِثُوا وَأَنَا خَطِيبُهُمْ إِذَا وَفَدُوا وَأَنَا مُبَشِّرُهُمْ إِذَا أَيِسُوا. (ت)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  : إنسانلر ، ينيدن ديرلتلدكلرى زمان ( قبرندن ) إلك جقاجق اولانى بنم . رابلرينين حضورونه جقاجقلرى زمان اونلارين سوزجوسى بنم . أمتسزليكه دوشدكلرى زمان ( شفاعتمله ) اونلارين مجدجسى ده بنمم  . "

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “ İnsanlar, yeniden diriltildikleri zaman (kabrinden) ilk çıkacak olanı benim. Rablerinin huzuruna çıkacakları zaman onların sözcüsü benim. Ümitsizliğe düştükleri zaman (şefaatimle) onların müjdecisi de benim.”

(Sünen-i Tirmizî)

Hicrî:   27   Şevval     1442    Fazilet Takvim

 

PEYGAMBERİMİZ MUHAMMED MUSTAFÂ (S.A.V.)

 

Her Müslümanın şöyle inanması farz-ı ayındır;

Muhammed Mustafâ sallallâhü aleyhi ve sellem, bütün peygamberlerin sonuncusudur. Âdem aleyhisselâm ile onun arasında birçok peygamber gelmiştir. Onların sayısını ancak Allâhü Teâlâ bilir. Bununla beraber bazılarının isimleri Kur’ân-ı Kerîm’de bildirilmiştir.

Peygamber Efendimiz Hazret-i Muhammed Mustafâ’nın (s.a.v.) sevabı ve derecesi, peygamberlerin hepsinden ve bütün yaratılanlardan üstündür. Bu üstünlük, sadece ona mahsustur. O, Allâhü Teâlâ’nın habîbidir.

Allâhü Teâlâ, onun nurunu ve ruhunu bütün mahlûkattan önce yaratmıştır. Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem bir hadîs-i şerîfte, “Âdem, ruh ile cesed arasında iken ben peygamber idim.” buyurmuştur. Onun peygamberliği, diğer peygamberlerin peygamberliklerinin aslıdır. Bununla beraber bütün peygamberlerden sonra dünyaya gelmiş ve peygamberlik onunla son bulmuştur. Dünyaya peygamber olarak gelmiş ve kırk yaşında fiilen peygamber olduğu bildirilmiştir. Böyle inanmak lâzımdır. Yoksa ‘Kırk yaşında peygamber oldu.’ demek yanlıştır.

Diğer peygamberler bazı topluluklara gönderilmiştir. Resûlullah (s.a.v.) Efendimiz ise bütün insanlara ve cinlere gönderilmiştir. Bütün insanların ve cinlerin peygamberi olmak, bizim peygamberimize mahsustur. Hz. Süleyman’ın (a.s.) cinlere hükmetmesi saltanat sebebiyle olup onlara peygamber olmak yoluyla değildir. Nûh aleyhisselâm’ın tufan esnasında gemideki hayvanlara hükmetmesi, onları zaptetmek sebebiyledir; nübüvvet cihetiyle değildir. Ama bizim peygamberimiz Muhammed aleyhisselâm insanlara, cinlere ve bütün mahlûkata ve peygamberlere dahi peygamber olmuştur. Kâinatın peygamberi ve efendisidir. Getirmiş olduğu şeriat, kıyamete kadar, mahşerde dahi bâkî ve dâimdir. Salât ve selâm onun üzerine olsun. Âmin.

Hicrî:   27   Şevval     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder