8 Kasım 2018 Perşembe

ANNE DUÂSI ALLAH RIZÂSINA KAVUŞTURUR




قَالَ اللهُ تَعَالَى: وَقَضَى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا إِمَّا يَبْلُغَنَّ عِنْدَكَ الْكِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ كِلَاهُمَا فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِيمًا. (سورة الاسراء، 23)
الله تعالى شويلع بيوردى ( مآلاً ) : " ربين قاتْئ اولرق آنجق كندسينه عبادت أتمنزى و آنا بابايه إيلك يابمانزى أمرتدى . سنين ياننده اونلردان برى ويا إيكيسى ده إحتيارلق جاغنه كلرسه صاقين اونلره  اؤف  بيله دمه و اونلرى آزارله مه . إيكيسينه ده كوزل سوز سويله ."

Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu (meâlen): “Rabbin kat’î olarak ancak kendisine ibadet etmenizi ve ana babaya iyilik yapmanızı emretti. Senin yanında onlardan biri veya ikisi de ihtiyarlık çağına gelirse sakın onlara öf -bile- deme ve onları azarlama,  ikisine de güzel söz söyle.” 
(İsrâ Sûresi, âyet 23)
Hicrî:   30   Safer   1440  Fazilet Takvimi 

ANNE DUÂSI ALLAH RIZÂSINA KAVUŞTURUR


Bayezîd-i Bestâmî (kuddise sirruh) Hazretleri şöyle buyurdular:
“Riyâzât, mücâhedât ve gurbette aradığım Allâhü Teâlâ’nın rızâsını anne rızasında buldum. Bir gece annem benden su istedi. Kalkıp baktım; ne bardakta ne de testide su vardı. Dışarı gidip su getirdim. Döndüğümde annem uyumuştu.
Suyu bardağa doldurup elime aldım, uyanıncaya kadar bekledim. Bardağı elimde donduracak kadar şiddetli bir soğuk vardı. Nihayet annem uyandı, suyu verdim, içti ve bana duâ etti.
Uzun zamandır aradığım Allâhü Teâlâ’nın rızâsına anneme hizmetim ve onun duâsı bereketiyle kavuştum. Bütün amellerden sonra geldiğini zannettiğim anne rızâsının, hepsinden üstün olduğunu anladım.” 
(Silsile-i Sâdât-ı Nakşibendiyye)
 
REBÎULEVVEL AYI İCTİMA‘I, RU’YET VE BAŞLANGICI
 
Hicrî-Kamerî 1440 yılı Rebîulevvel ayı ictima‘ı 7 Kasım Çarşamba günü Türkiye saati ile 19.02’dedir.
Ru’yet ise 8 Kasım Perşembe Türkiye saati ile 07.48’dedir.
Hilâl’in görüldüğü yerler: Çin, Japonya, Endonezya, Malezya, Pakistan, Hindistan, Vietnam, Laos, Filipinler, Papua Yeni Gine, Yeni Zelanda, Güney Kore,
Hilâl; Türkiye, Almanya, Avusturya ve Arap yarım adasından görülemeyecektir.
Hilâl’in görüldüğü günü takip eden 9 Kasım Cuma günü de Rebîulevvel ayının 1. günüdür.
 
FIKRA: Coğrafya Memleketi
 
Bir mecliste, birçok memleketler gördüğünü öğünerek nakleden bir adama;
- O halde coğrafyayı iyi bilirsiniz! dediklerinde:
- Coğrafya memleketine gitmedim, ama yaklaşmışımdır! demiş.
Hicrî:   30   Safer   1440  Fazilet Takvimi 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder