19 Aralık 2023 Salı

ÂYETÜ’L-KÜRSÎ OKUNAN YERDEN ŞEYTANLAR KAÇAR


قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : مَنْ قَرَأَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ فِي دُبُرِ الصَّلَاةِ الْمَكْتُوبَةِ كَانَ فِي ذِمَّةِ اللهِ إِلَى الصَّلَاةِ الْأُخْرَى. (طب)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : كيم ( بش وقيت ) فرض نمازدان صكره آية الكرسى ي اوقورسه او كمسه ، ديكر نمازه قدار اللهيك زمتنده ( همايسنده ) دير . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  “Kim (beş vakit) farz namazdan sonra Âyetü’l-Kürsî’yi okursa o kimse, diğer namaza kadar Allâh’ın zimmetinde (himâyesinde)dir.”

(Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)

Hicrî:  06   Cemâziyelâhir    1445  Fazilet Takvim

 

 

ÂYETÜ’L-KÜRSÎ OKUNAN YERDEN ŞEYTANLAR KAÇAR

 

Ebû Eyyûb el-Ensârî (r.a.) anlattı: Benim, bir sepette muhafaza ettiğim hurmalarım vardı. Bir ara bu hurmaların noksanlaştığını fark ettim. Bunu Peygamberimize (s.a.v.) haber verdim, bana: “Yarın takip et, orada bir kedi göreceksin. Ona, ‘Resûlullâh’ın emrine teslim ol!’ dersin” buyurdular.

Ertesi sabah orada bir kedi gördüm, ‘Resûlullâh’ın emrine teslim ol!” dediğim gibi bir yaşlı suretine büründü. Onu tutup “Seni, Resûlullâh’a götüreceğim.” dedim. Bana, “Allah için beni bırak, bir daha dönmeyeceğim.” dedi. Onu serbest bıraktım. Peygamber Efendimizin huzuruna vardığımda bana, “Esirini ne yaptın?” buyurdular. Ben de olanları anlatıp serbest bıraktığımı söyledim. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) “O, yalan söyledi, yine dönecektir.” buyurdular.

Ertesi sabah yine onu yakaladım, tekrar “Allah için beni bırak, bir daha dönmem” dedi, yine serbest bıraktım. Peygamber Efendimizin huzurlarına geldiğimde bana yine, “Esirini ne yaptın?” buyurdular, serbest bıraktığımı haber verince “O, yalan söyledi, yine dönecektir” buyurdular. Üçüncü gün de onu yakalayınca dedim ki: “Bu üç oldu, artık seni Peygamber Efendimizin (s.a.v.) huzuruna götüreceğim” deyince, bana, “Sana bir şey öğreteyim de beni salıver. Âyetü’l-Kürsî okunan bir evden, şeytan ve cinler kaçar, gider.” dedi. Ben de onu salıverdim. Resûl-i Ekrem Efendimizin huzuruna gelip bunu naklettiğimde: “O, her ne kadar yalancı ise de bunda doğru söyledi.” buyurdular.

 

SİZLER, HAZIR YİYİCİLERSİNİZ!

 

Hazret-i Ömer (r.a.), bir gün güç ve kuvvetleri yerinde olduğu hâlde boş gezen, fakat yiyeceğini başkalarından isteyen bazı insanlarla karşılaştı. Onlara: “Sizler kimsiniz?” diye sordu. Onlar da: “Biz, mütevekkilleriz (tevekkül edenleriz)” dediler.

Bunun üzerine Hz. Ömer (r.a.), onlara: “Hayır, aksine siz, müteekkillersiniz (hazır yiyicilersiniz). Hakikaten tevekkül eden; tohumunu toprağa atıp ondan sonra Allâhü Teâlâ’ya tevekkül edendir” buyurdu.

Hicrî:   06  Cemâziyelâhir   1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder