24 Temmuz 2023 Pazartesi

CENNET’E GİRMEK İÇİN ALLÂH’A HAKKIYLA KULLUK ETMELİDİR


قَالَ اللهُ تَعَالَى : (وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) [سورة الذاريات، ٥٦]

الله تعالى شويله بيوردى ( مئالا ) :  بن ، جنلرى و إنسانلرى آنجق بانه عبادت و قللق أتسينلر ديه ياراتدم . "

Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu -meâlen Ben, cinleri ve insanları ancak bana ibadet ve kulluk etsinler diye yarattım.”

(Zâriyât Sûresi, âyet 56)

Hicrî:  06  Muharrem    1445  Fazilet Takvim

 

 

CENNET’E GİRMEK İÇİN ALLÂH’A HAKKIYLA KULLUK ETMELİDİR

 

Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem, “Nur, (mümin kulun) kalb(in)e dâhil olduğu zaman onun kalbi açılır ve ferahlar.” buyurmuşlardır. Bunun üzerine Sahâbe-i Kirâm Hazretleri, “Yâ Resûlallah! Bunun bir alâmeti var mıdır?” diye suâl ettiler. Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem, “Evet. Dünyadan uzaklaşmak, âhirete yönelmek ve ölüm gelmeden evvel ölüm için hazırlık yapmaktır.” buyurdular.

Kul, bu husûsta şöyle düşünmelidir: “Ben, kendimi, Allâhü Teâlâ’nın ihsan etmiş olduğu hayat, kudret, akıl, konuşmak gibi hudutsuz nimetleri arasında buldum. Bununla beraber Hazret-i Allah, beni, başıma gelecek birtakım bela ve musibetlerden de muhafaza etmektedir. Bu nimetleri bana ihsan eden Rabbim, kendisine şükretmemi ve kulluk etmemi emrediyor. Eğer ben, bunlardan gafil olursam, Allâhü Teâlâ ihsan etmiş olduğu nimetlerini elimden alacak ve bana azâbını tattıracaktır.”

Ebû Hâzim rahimehullah demiştir ki: “Eğer Cennet’e girmek, dünyada, nefsin hoşuna giden mübahların tamamını terk ile olsaydı bu iş, Cennet nimetlerinin yanında elbette çok az bir şey olurdu. Cehennem’den kurtuluş da dünyada nefsin hoşuna gitmeyen amellerin tamamını işlemekle mümkün olsaydı bu iş de Cehennem azâbının yanında elbette çok az bir şey olurdu. Hâlbuki Cennet’e girmek için (nefsin) hoşuna giden binlerce şeyin bazısını terk, yine Cehennem’den kurtulmak için de nehyedilen binlerce şeyin bir kısmına tahammül etmek yeterli geliyor. Fakat insanlar bunu bile yapmıyorlar.”

Yahyâ bin Muâz rahimehullah’tan şöyle rivâyet olundu: “Dünyayı terk etmek zordur. Fakat Cennet’ten mahrumiyet, ondan daha zordur. Muhakkak Cennet’i kazanmak için yapılması gereken şey, dünyada nefsin gayr-i meşrû (dine uymayan) arzularını terk etmektir.”

Hicrî:   06  Muharrem  1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder