22 Kasım 2021 Pazartesi

ALLÂH’A YARDIM’ NE DEMEKTİR?

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا اللهُ وَأَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ وَحَجِّ الْبَيْتِ وَصَوْمِ رَمَضَانَ. (ق)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  إسلام دينى ، بش تمل أؤزرينه قورولمشدر ، الله تعالى دان باشقه إله اولماديغنه وحضرتى محمديك ( ﷺ ) اللهيك قولى ورسول اولديغونه شهادت أتمك ، نمازى ( آداب وأركانيله ) قلمق ، ذكاتى ورمك ، بيت اللهى حجتمك ورمضان اوروجونى طوطمق . "

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) buyurdular:   İslâm dini, beş temel üzerine kurulmuştur; Allâhü Teâlâ’dan başka ilâh olmadığına ve Hazret-i Muhammed’in (s.a.v.) Allâh’ın kulu ve Resûlü olduğuna şehâdet etmek, namazı (âdâb ve erkânıyla) kılmak, zekâtı vermek, Beytullâh’ı haccetmek ve Ramazan orucunu tutmak.”

(Müttefekun Aleyh)

Hicrî:   17   Rebiulahir   1443    Fazilet Takvim

 

‘ALLÂH’A YARDIM’ NE DEMEKTİR?

 

Allâhü Teâlâ, Muhammed Sûresi’nin 7. âyet-i kerîmesinde şöyle buyurmaktadır (meâlen): “Ey iman edenler! Eğer siz, Allâh’a yardım ederseniz o da size yardım eder ve ayaklarınızı kaydırmaz.”

Allâhü Teâlâ, başkasına muhtaç olmaktan münezzehtir. Burada ‘Allâh’a yardım’ tabiri, onun emrini tutmak, dinine ve Resûlüne yardım etmek manâsından mecazdır. Bunun asıl nüktesi şudur: Dinî fiiller zorla değil, kulların irâdeleriyle yapılması istenilen fiillerdir. Onun için kul, kendi irâdesi ve güzel niyetiyle yaptığı ameller ile sevap kazanır. İşte bu sûretle Allâh’ın emirlerini îfâ etmek için kulların irâdelerini sarf ederek hizmet etmelerine ‘Allâh’a yardım’ tabir olunmuştur. Yani imandan sonra Allâh’ın emirlerini yerine getirmek, rızasına ermek için size şart kılmış olduğu niyet ve gayretlerinizi sarf etmek sûretiyle dinine hizmet ederseniz, Allah da size yardım eder, sizi düşmanlarınıza karşı galib ve muzaffer kılar. Ve ayaklarınızı sağlam bastırır, cihad mevkilerinde ayaklarınızı kaydırmaz, sebat ve metânetle sizi üstün kılar.

Allâhü Teâlâ, Muhammed Sûresi’nin 11. âyet-i kerîmesinde de şöyle buyurmaktadır (meâlen): “…Allah, iman edenlerin mevlâsıdır, kâfirlere gelince onlar için mevlâ yoktur.”

Evet, Allah, iman edenlerin mevlâsıdır, yani yardımcısı ve velîsidir. Kâfirlerin ise mevlâları yoktur, yani onları, Allâh’ın azab ve cezasından kurtaracak hiçbir velîleri, yardımcıları yoktur. Mevlâ kelimesi burada velî ve yardımcı manâsınadır. Yani “Allâhü Teâlâ, müminlerin velîsidir” meâlindeki, Âl-i İmran Sûresi’nin 68. âyet-i kerîmesinde bildirildiği üzere müminlerin dostu ve yardımcısıdır; kâfirlerin değil.

“Eğer siz, Allâh’a yardım ederseniz o da size yardım eder” hitabı ancak müminler içindir.

(Elmalılı, Hak Dîni Kur’an Dili Tefsiri, Fazilet Neşriyat)

Hicrî:   17   Rebiulahir   1443    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder