27 Kasım 2021 Cumartesi

HASED AMELLERİN SEVABINI YOK EDER


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اَلْحَسَدُ يَأْكُلُ الْحَسَنَاتِ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ وَالصَّدَقَةُ تُطْفِئُ الْخَطِيئَةَ كَمَا يُطْفِئُ الْمَاءُ النَّارَ. (هـ)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  حسد ، آتشن اودونى يديكى كبى إي عمللرى ( ن ثوابنى ) ير ( بتيرير ) صدقه ده صويون آتشى سوندورديغى كبى كوناحلرى سوندورور . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:   Hased, ateşin odunu yediği gibi iyi amelleri(n sevabını) yer (bitirir). Sadaka da suyun ateşi söndürdüğü gibi günahları söndürür.”

(Sünen-i İbn-i Mâce)

Hicrî:   22   Rebiulahir   1443    Fazilet Takvim

 

HASED AMELLERİN SEVABINI YOK EDER

 

İmâm Gazâlî Hazretleri şöyle buyurdu:

Allâhü Teâlâ, din kardeşine nimet verdiğinde, sen iki hâl üzere olursun. Birincisi; kardeşinin eline o nimetin geçmesinden hoşlanmazsın, elinden çıkıp yok olduğunda ise sevinirsin ki; bu hâl, hased diye isimlendirilir.

İkinci hâl ise; kardeşinin elinde bir nimetin olmasından ve artmasından rahatsız olmazsın, bununla beraber kendi elinde de aynısının olmasını arzu edersin. Bu ise gıpta diye isimlendirilir.

Hasan-ı Basrî (rah.): “Hased, üstü kapalı bir şeydir. Onu açığa çıkarmadıkça sana zarar vermez.” buyurmuştur. Hasedci asla mesud olamaz. Hasedi ancak kendisine zarar verir, devamlı gam, keder, hüzün içindedir, hep geçim darlığı çeker. Hased ettiği kimseye zarar veremez.

Firavun ilahlık iddia ettiğinde İblis, onun kapısına gelmiş, kapıyı çalmış.

Firavun, ‘Kim o?’ deyince,

Şeytan ‘Ben İblis’im. Ama sen ilah olsaydın, kapıda kimin olduğunu bilirdin.’ demiş.

Firavun: ‘Gir ey mel’ûn. Yeryüzünde senden ve benden daha şerli bir kimseyi biliyor musun?’ demiş.

İblis, “Evet, hased eden. Çünkü benim bir dostum vardı, davet ettiğim her şerre gelirdi. Ona, ‘Benim üzerimde hakkın vardır, benden bir ihtiyacını iste.’ dedim.

Komşumun bir ineği var, onu öldür.’ dedi.

Dedim ki: ‘Buna gücüm yetmez, istersen onun yerine sana on tane inek vereyim.’

Hayır,’ dedi. ‘Ben ancak onun ineğini öldürmeni istiyorum.’

Anladım ki, hased eden benden de senden de daha şerlidir.”

Hasedci, düşmanına taş atan, sonra o taş sıçrayıp da kendi gözünü kör eden kimse gibidir. Hasedcinin her sözü ve fiili, ateşin ekinleri yaktığı gibi amelini yakar, tüketir. Nitekim hadîs-i şerîfte: “Hased, ateşin odunu yediği gibi iyi amelleri(n sevabını) yer (bitirir).” buyurulmuştur.

Hicrî:   22   Rebiulahir   1443    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder