قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى فَرَضَ صِيَامَ رَمَضَانَ عَلَيْكُمْ وَسَنَنْتُ لَكُمْ قِيَامَهُ فَمَنْ صَامَهُ وَقَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمِ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ. (ن)
رسول الله ( ﷺ ) بيوردولر : محقق الله تعالى ، رمضان اوروجونى سزه فرض قلدى . بنده كجلرنده تراويحى سنت قلدم . كيم إنانارق و قارشليغنه الله دان بكليه رك بو آين اوروجونى طوطار ، كجلرى قائم اولورسه ( تراويح نمازى و سائر نافله نماز قلارسه ) . آننه سنك اونى دنيايه كترديكى ( كونكى ) كبى كناحلرندان قورتولور . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Muhakkak Allâhü Teâlâ, Ramazan orucunu size farz kıldı. Ben de gecelerinde terâvihi sünnet kıldım. Kim inanarak ve karşılığını Allah’tan bekleyerek bu ayın orucunu tutar, geceleri kâim olursa (terâvih namazı ve sâir nafile namaz kılarsa), annesinin onu dünyaya getirdiği (günkü) gibi günahlarından kurtulur.”
(Sünen-i Nesâî)
Hicrî: 30 Şaban 1442 Fazilet Takvim
TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?
Terâvih namazı, Ramazân-ı şerîf ayına mahsûs, yirmi rekâtten ibâret sünnet-i müekkede olan bir namazdır. Terâvih namazını Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem kılmışlar ve dört halîfesi de bu namaza devam etmişlerdir. Terâvihin cemaatle kılınması da sünnet-i kifâyedir. Mescitlerde terâvih namazı cemaatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemaati terk edip evinde kılan kimse, fazileti terk etmiş olur. Bu kimse, evinde cemaatle kıldığında cemaat sevabını alsa da mescitteki cemaatin faziletine eremez.
Terâvih namazını, her iki rekâtte bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekâtte bir selam verilerek de edâ edilebilir. (Cemaatte Şâfiî mezhebinden olan varsa iki rekâtte bir selam verilerek kılınmalıdır.)
Terâvih namazı, iki rekâtte bir selam verilince akşam namazının iki rekât sünneti gibi kılınır. Dört rekâtte bir selam verilerek kılınacak olursa yatsı namazının dört rekât sünneti gibi kılınır.
Cemaatle kılındığı takdirde, cemaat hem terâvihe hem de imama uymaya niyet eder, imam da âşikâre kırâat eder (sesli okur). Terâvih namazında sesi güzel ve hızlı okuyan değil, kırâati düzgün olan imam tercih edilmelidir.
Bir kimse, imamın yatsı namazını kıldırıp terâvihe başladığı sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvih için imama uyar. Cemaatle terâvihi kıldıktan sonra noksan rekâtleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber vitir namazını imam ile beraber kıldıktan sonra terâvihi tamamlaması da câizdir.
Terâvih namazını imam ile kılmayan kimse, vitir namazını imam ile kılabilir.
Hem imam hem de cemaat, yatsı namazını cemaatle kılmamışsa yalnız terâvih namazını cemaatle kılamazlar. Çünkü terâvihin cemaati, farzın cemaatine tâbidir.
Terâvih, orucun değil vaktin (Ramazân-ı şerîf ayının) sünnetidir. Mâzeretinden dolayı oruç tutamayanlar da terâvih namazını kılmalıdırlar.
Hicrî: 30 Şaban 1442 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder