13 Aralık 2020 Pazar

SABAH VE YATSI NAMAZLARINI CEMÂATLE KILMAYA İHTİMAM GÖSTERMEK


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  مِنْ سَعَادَةِ الْمَرْءِ حُسْنُ الْخُلُقِ وَمِنْ شَقَاوَتِهِ سُوءُ الْخُلُقِ. (فيض)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  كوزل آخلاق ، كشنيك سعدتندندر ( سعدتنه وسيله در ) . كوتى آخلاق إيسه كشنيك شقاوتندندر ( شقاوتنه وسيله در )   . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: "Güzel ahlâk, kişinin saâdetindendir (saâdetine vesîledir). Kötü ahlâk ise kişinin şekâvetindendir (şekâvetine vesîledir).”

(Münâvî, Feyzu’l-Kadîr)

Hicrî:   28    Rebiulahir     1442    Fazilet Takvim

 

SABAH VE YATSI NAMAZLARINI CEMÂATLE KILMAYA İHTİMAM GÖSTERMEK

 

Sahâbe-i Kirâm Hazerâtı sabah ve yatsı namazlarında cemâatte bulunmaya büyük itina göstermişlerdir. Çünkü Peygamber Efendimiz (s.a.v.): “Muhakkak şu iki namaz, münâfıklar üzerine en ağır gelen namazlardır. Bu iki namaz, yatsı ve sabah namazlarıdır. Şayet onlar sabah ve yatsı namazlarında olan ecri bilmiş olsalardı elbette ona koştururlardı.” buyurmuşlardır.

Büyük hadis âlimlerinden Abdullah bin Ömer Kavârîrî (r.a.) şöyle anlatıyor: “Ben ömrümde hiçbir zaman yatsı namazının cemâatini kaçırmamıştım. Bir gece evime bir müsafir geldi. Ben de onunla meşgul olmam sebebi ile yatsı namazının cemâatini kaçırdım. Namazı kılmak için Basra mescitlerine gittiğimde insanların tamamının namazlarını kılmış ve mescitlerin kilitlenmiş olduğunu gördüm. Sonra evime döndüm. Kendi kendime şu hadîs-i şerîfi okudum: ‘Muhakkak ki cemâatle namaz, münferid (tek başına kılınan) namazdan yirmi yedi derece daha fazîletlidir.’ Ve yatsı namazının farzını kıldıktan sonra yirmi yedi derecelik fazîlete nâil olabilmek için yirmi yedi kere daha dört rekatli nafile namaz kıldım. Sonra uyudum ve şöyle bir rüya gördüm:

Sanki ben kavmim ile beraber at üzerinde gidiyordum. Onlara yetişmek için atımı zorluyordum fakat onlara yetişemiyordum. Onlardan birisi bana doğru dönüp ‘Atını zorlama, sen bize yetişemezsin.’ dedi. Ben de ‘Niçin?’ diye sordum. O kimse bana ‘Biz yatsı namazını cemâatle kıldık, sen ise tek başına kıldın.’ dedi. Hüzünlü ve kederli olduğum halde uyandım. Hazret-i Allah’tan bu hususta yardım ve tevfik talep ederim. Muhakkak o, cömert ve kerîmdir.”

 

GÜNEŞ TUTULMASI

 

14 Aralık Pazartesi günü “Tam Güneş Tutulması” vukû bulacaktır. Tutulmanın görüldüğü yerler: Güney Amerika kıtası, Afrika kıtasının güneyi, Antarktika, Pasifik Okyanusu.

Tutulma Türkiye, Almanya ve Avusturya’dan görülemeyecektir.

Tutulmanın büyüklüğü : 1.025’dir.

Tutulmanın başlangıcı: 14 Aralık 2020, 16:34 (Türkiye Saati)

Tutulmanın ortası       : 14 Aralık 2020, 19:13         ”

Tutulmanın sonu        : 14 Aralık 2020, 21:53         ”

Hicrî:   28    Rebiulahir     1442    Fazilet Takvim

 

 

    SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder