23 Haziran 2020 Salı

HZ. ALİ’NİN HZ. EBÛBEKİR VE HZ. ÖMER’İ ÖVMESİ




قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَعَلِيٌّ بَابُهَا فَمَنْ أَرَادَ الْعِلْمَ فَلْيَأْتِ الْبَابَ. (ك)
رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر   ،:  "  بن علميك شهريم ، على ده او شهريك قابوسى در . كيم علم إسترسه قابيه كلسيك  ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Ben ilmin şehriyim, Ali de o şehrin kapısıdır. Kim ilim isterse kapıya gelsin.”
(Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî:   02  Zilkade  1441  Fazilet Takvimi

HZ. ALİ’NİN HZ. EBÛBEKİR VE HZ. ÖMER’İ ÖVMESİ


Ebu’d-Derda (r.a.) Hazretleri, Süveyde bin Akale’den rivâyet ediyor.  Süveyde (r.a.) diyor ki:
“Ben bir gün Hazret-i Ali’ye (r.a.) gittim: ‘Ben bir topluluğa uğradım ki onlar Ebûbekir ve Ömer (radıyallahü anhümâ) Hazretleri hakkında onlara lâyık olmayan sözler söylüyorlardı. Eğer onlar senin kalbinde böyle bir şey gizlediğini bilmeseler, buna cüret edemezlerdi.” dedim. Aliyyü’l-Murtaza (kerremallâhü vecheh):
“Onlar hakkında, kalbimde iyilikten ve güzellikten başka bir şey gizlemekten Allâh’a sığınırım. Onlar Resûlullah (s.a.v.) Hazretlerinin kardeşleri ve vezirleridirler. Onlar hakkında, kalbinde iyi zandan başka şey gizleyenlere Allah lânet etsin!” dedikten sonra gözleri yaş ile doldu. Ağlayarak gelip minbere çıktı ve şu mealde beliğ ve kısa bir hutbe okudu.
“Nedir o kavimlerin hâli ki Kureyş’in iki seyyidini sûizan ile anarlar ve benim de kendileri gibi düşündüğümü zannederler. Ben onların düşündüklerinden uzağım. Allah hakkı için söylüyorum ki onları mümin olmayanlar sevmez, ancak müminler sever. Onlara müminler buğzetmez, ancak fâcirler ve kötü insanlar buğzeder. Her kim ikisini de severse beni de sever. Her kim ikisine buğzederse bana da buğzeder; ben o buğzedenlerden uzağım.
Bilmiş olunuz ki ‑nebilerden sonra‑ bütün insanların en hayırlısı Ebûbekr-i Sıddîk’tır. Erkeklerden ilk Müslüman olan kişi odur. Resûlullah (s.a.v.) Hazretlerine ondan daha sevgili kimse yoktur. Peygamberlerden sonra dünyada ve âhirette, ondan daha fazîletli ve ondan daha hayırlı kimse yoktur.
Ondan sonra insanların hayırlısı Ömeru’l-Fâruk’tur. Ondan sonra Osmân-ı Zinnûreyn’dir.” buyurdu.
(Radıyallâhü Anhüm Ecmaîn).
Hicrî:   02  Zilkade  1441  Fazilet Takvimi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder