قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : أَفْضَلُ الْعَمَلِ النِّيَّةُ الصَّادِقَةُ. (كنز)
رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : عمللرين أك فضيلتليسى ، صادق نيتدر . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: Amellerin en faziletlisi, sâdık niyettir.” (Kenzü’l-Ummal)
Hicrî: 14 Cemaziyelahir 1444 Fazilet Takvim
MÜMİNİN NİYETİ AMELİNDEN HAYIRLIDIR
İmâm-ı Rabbânî Hazretleri şöyle buyurmuşlardır:
Bütün hâl ve hareketlerde, Allâhü Teâlâ’nın rızâsını gözetmeye ve İslâm dininin icaplarına riâyet ederek beden ve kalp ile amel etmeye gayret etmek lâzımdır. İşte böyle yapıldığı takdirde insan, zâhiriyle (bedeniyle) ve bâtınıyla (kalbiyle), Allâhü Teâlâ’ya yönelmiş, Allâhü Teâlâ’yı zikretmiş olur. Mesela uyku, başından sonuna kadar tamamen gaflettir. Fakat bir kul, ibadetlerinde tembellikten kurtulmak ve ibadetlerini daha uyanık olarak edâ etmek niyetiyle uyursa bu uyku, bir ibadet olur. Bu niyetle uyumaya devam ettiği müddetçe de o kimse, sanki ibadette gibidir.Çünkü o kimsenin niyeti, ibadetleri daha iyi edâ etmektir… (Mektûbât-ı İmâm-ı Rabbânî, c. 3, m. 17)
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem şöyle buyurdular: “Ameller(in kıymeti) ancak niyetlere göredir. Herkesin niyet ettiği ne ise eline geçecek olan ancak odur.”
Amel; âzâların Allâhü Teâlâ’ya yönelmesi, gayret etmesidir. Niyet ise kalbin Allâhü Teâlâ’ya yönelmesi ve zikretmesidir. Amel, âşikârdır, niyet ise gizli bir ameldir. Gizli amellere mükâfat kat kat verilir. Nitekim Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem: “Müminin niyeti, amelinden hayırlıdır. Ve muhakkak Allâhü Teâlâ, kula, yaptığı amele karşılık verdiğini, elbette niyetine karşılık da verir.” buyurmuşlardır.
İbn-i Cüreyc rahimehullâh, “Müminin niyeti, niçin amelinden daha hayırlıdır?” diye Tâbiîn’den Atâ bin Ebû Rebâh rahimehullâh’a sordu. O da şöyle cevap verdi:
“Zira müminin niyetinde onu bozacak, sevabını giderecek riyâ bulunmaz.”
Bir hadîs-i kudsîde de şöyle buyurulmuştur:
“Bir kimse, bir iyilik yapmaya niyetlenir de onu yapamazsa, Allâhü Teâlâ kendi nezdinde, o kimsenin niyetine karşılık kâmil bir sevap yazar. Eğer niyet eder ve o iyiliği yaparsa o kimsenin iyiliğine karşılık, on sevaptan yedi yüz katına kadar sevap yazar.”
Hicrî: 14 Cemaziyelahir 1444 Fazilet Takvim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder