12 Ekim 2021 Salı

KALPLER NE İLE YUMUŞAR?

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : طَلَبُ الْحَلَالِ فَرِيضَةٌ بَعْدَ الْفَرِيضَةِ. (طب)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  حلال قزانمق ، ( نماز ، اوروج ، ذكات كبى ) فرضلردان صكرا ( كلن مهم بر ) فرضدر  . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:   Helâl kazanmak, (namaz, oruç, zekât gibi) farzlardan sonra (gelen mühim bir) farzdır.”

(Taberânî, el-Mu‘cemu’l-Kebîr)

Hicrî:   06   Rebiulevvel   1443    Fazilet Takvim

 

KALPLER NE İLE YUMUŞAR?

 

Ebû Hafs Ömer bin Sâlih et-Tarsûsî şöyle anlattı:

Evliyanın büyüklerinden Yahyâ bin Cellâ ile birlikte İmâm Ahmed bin Hanbel Hazretlerini ziyarete gitmiştik. Etrafında talebelerden bazıları da vardı. İmâm Ahmed’e:

Efendim, kalplerdeki kasvet, katılık nasıl giderilir, kalpler ne ile yumuşar?” diye sordum.

İmâm Ahmed (rah.), yanındaki talebelerin cevap vermesi için onlara baktı. Onlardan bir ses çıkmayınca bir müddet başını eğdi, biraz tefekkürden sonra;

Evladım! Helâlinden yemekle” cevabını verdi.

Sonra Bişr-i Hâfî Hazretlerini ziyarete gitmiştik. Ona da “Efendim, kalpler ne ile yumuşar?” diye sordum.

“…Haberiniz olsun ki kalpler, ancak Allâh’ı zikirle mutmain olur.” meâlindeki Ra‘d Sûresi’nin 28. âyetini okudu.

Bunu İmâm Ahmed’e de sormuştum, ‘Helâl yemekle.’ cevabını vermişti.” dedim. “O, sana işin aslını öğretmiş.” buyurdu.

Daha sonra evliyadan Abdülvehhâb bin Ebu’l-Hasen’e uğradığımda ona da aynı suâli sordum. O da Ra‘d Sûresi’nin 28. âyet-i celîlesiyle cevap verdi.

Ben, “İmâm Ahmed’e uğramıştım, ona da bunu sordum.” deyince sevindi: “O ne buyurdu?” diye sordu. “Helâlinden yemekle, cevabını verdi” deyince şöyle dedi: “Sana en kıymetli cevheri bildirmiş, işin aslı onun dediği gibidir.”

 

BEYİTLER:

 

Baş eğmeyiz edânîye dünyâ-yı dûn için

  Allâh’adır tevekkülümüz, itimâdımız

Minnet Hudâ’ya devlet-i dünyâ fenâ bulur

  Bâkî kalır sahîfe-i âlemde adımız.                       (Bâkî)

(Alçak dünya için aşağılık kimselere baş eğmeyiz. Tevvekülümüz, güvenimiz Allâh’adır.

Allâh’a binlerce şükürler olsun ki dünya devleti geçip gider. Bizim adımız âlemin sayfasında bâkî kalır.)

Hicrî:   06   Rebiulevvel   1443    Fazilet Takvim

 

 SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder