13 Mart 2021 Cumartesi

HAZRET-İ UMEYR’İN ŞEHÂDETİ (R.A.)


 

قَالَ النَّبِىُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  إِنَّ اللهَ تَعَالَى يُعْطِي الدُّنْيَا عَلَى نِيَّةِ الْآخِرَةِ وَأَبَى أَنْ يُعْطِيَ الْآخِرَةَ عَلَى نِيَّةِ الدُّنْيَا. (الجامع الصغير)

بيغمبر أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  محقق الله تعالى ، ( عمللريله ) آخرتى ( قازانمايه ) نيت أدنه ، دنياي ده ورير . ( فقط آخرت عمللريله ) دنياي ( قازانمايه نيت أدنى ، آخرتدن ده محروم أدر  . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Muhakkak Allâhü Teâlâ, (amelleriyle) âhireti (kazanmaya) niyet edene, dünyayı da verir. (Fakat âhiret amelleriyle) dünyayı (kazanmaya) niyet edeni, âhiretten de mahrum eder.”

(Suyûtî, el-Camiu’s-Sağir)

Hicrî:   29   Recep     1442    Fazilet Takvim

 

HAZRET-İ UMEYR’İN ŞEHÂDETİ (R.A.)

 

Saʻd bin Ebî Vakkâs radıyallâhü anh anlatıyor:

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) Bedir Harbi için orduyu henüz teftiş etmeden evvel, kardeşim Umeyr’i gördüm; Resûlullâh’a görünmemeye çalışıyordu. Ben, ‘Kardeşim ne oldu?’ diye sordum. Umeyr, ‘Resûlullâh’ın (s.a.v.) beni görmesinden ve küçük olduğum için orduya almayıp geri çevirmesinden korkuyorum. Fakat ben harbe katılmayı çok istiyorum. Allâh’ın beni şehitlik nimetiyle rızıklandırmasını ümit ediyorum’ dedi.

Resûlullah (s.a.v.) orduyu teftiş ederken Umeyr’i gördü. Yaşı küçük olduğu için orduya katılmasına izin vermedi ve ‘Sen geri dön.’ buyurdular. Kardeşim Umeyr ağlamaya başlayınca, Resûlullah (s.a.v.) ona izin verdi.

Küçük olduğu için kılıcını ben bağladım ve harbe katıldık. Bu harpte, istediği şehitlik nimetine kavuştu. O şehit olduğu zaman, henüz on altı yaşında idi. Radıyallâhü anh.

 

ŞÂBÂN-I ŞERÎF

 

Şâbân-ı şerîf ayı, Resûlullah sallallâhü aleyhi ve sellem Efendimizin ayıdır. Bu itibarla bu ayda salevât-ı şerîfeye devam etmek lâzımdır. Yine mümkün oldukça istiğfar ve İhlâs-ı şerîf okumalı, teheccüd ve tesbîh namazları kılmalı ve hatm-i enbiyâ yapmalıdır.

Şâbân-ı şerîf ayı şerefli, ulvî, berâta erdirici, ilâhî ihsâna kavuşturucu, müminlere rahmet, kâfirlere gazap olan ve ilâhî nûra nâil eden bir aydır.

Bu ayın birinci gecesinde, yani bu akşam, her rekâtte bir Fâtiha, üç Âyetü’l-Kürsî ile bir tesbih namazı kılınır. (Duâ ve İbâdetler, Fazilet Neşriyat)

 

ŞÂBAN AYI İCTİMÂI, RU’YET VE BAŞLANGICI

 

Hicrî-Kamerî 1442 yılı Şâban ayı ictima‘ı 13 Mart Cumartesi günü Türkiye saati ile 13.21’dedir. Ru’yet ise 14 Mart Pazar, Türkiye saati ile 02.45’tedir. Hilâl’in görüldüğü yerler: Meksika, Panama, Kosta Rika, Honduras, Büyük Okyanus, Havai ve Galapagos Adaları.

Hilal; Türkiye, Almanya, Avusturya ve Arap Yarımadası’ndan görülemeyecektir. Hilâl’in görüldüğü günü takip eden 14 Mart Pazar günü de Şâban ayının 1. günüdür.

Hicrî:   29   Receep     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder