8 Mart 2021 Pazartesi

GÜZEL AHLÂKIMIZ İNSANLARIN HİDÂYETİNE VESİLE OLABİLİR


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  مَنْ أُصِيبَ فِي جَسَدِهِ بِشَيْءٍ فَتَرَكَهُ لِلهِ كَانَ كَفَّارَةً لَهُ. (فيض)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  كيم كه بدننده ( باشقاسى طرافندان أذا وريجى ) بر شيه مارض قالرده اونى الله إيجن ترك أدر ( عفوأدر ) سه بو ، اونون ( كوجوك كوناحلرى ) إيجن كفارت اولور  . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Kim ki bedeninde (başkası tarafından ezâ verici) bir şeye maruz kalır da onu Allah için terk eder (affeder)se bu, onun (küçük günahları) için keffâret olur.”

(Münâvî, Feyzu’l-Kadîr)

Hicrî:   24   Recep     1442    Fazilet Takvim

 

GÜZEL AHLÂKIMIZ İNSANLARIN HİDÂYETİNE VESİLE OLABİLİR

 

Silsile-i Sâdât’tan Hâce Abdülhâlık el-Gucdüvânî (k.s.) Hazretlerinin müridlerinden biri şöyle anlatmıştır:

“Bir gün Nesef isimli yerde birisi ile kavga ettim. Kavga ettiğim kişi benden çok incindi. Bir müddet sonra Buhârâ’ya gidip Hâce Hazretlerini ziyaret ettim, bana hiç iltifat etmediler. Çok kimseleri vasıta kıldım, çok yalvardım bir faydası olmadı. Buyurdular ki:

‘Benim Nesef’e gitmem gerek. İncittiğin kimseden özür dileyip hatırını hoş etmedikçe seni sohbetimize kabul etmeyiz.’

Ondan sonra ümitsiz bir hâlde Nesef’e döndüm ve hep Hâce Hazretlerinin teşrif buyurmasını bekledim.

Bir gün Hâce Hazretleri Nesef’i teşrif edip, doğrudan kavga ettiğim kişinin evine gittiler. Ondan özür dilediler ve ‘O kusur dervişin değil aslında bizim kusurumuz, sen onu affeyle.’ buyurdular. O kişi, Hâce Hazretlerinin böyle özür dilediğini görünce hâli değişti ve kendinden geçti. Sonra kendine gelip çok ağladı. Benim kusurumu affetti. Hattâ sonra, kendisi benden özür dilemeye başladı. Hâce Hazretlerine bağlanıp, müridlerinden oldu. Hâce Abdülhâlık el-Gucdüvânî (k.s.) Hazretlerinin bu güzel ahlâkını işitenler, ona muhabbet edip saadete erdiler.

 

BALCI MI SİRKECİ Mİ?

 

Bir balcı, dükkânını en nefis ballarla doldurduğu hâlde hiç bal satamaz, bu yüzden kazancı günden güne azalırmış. Bir gün, ârif birine bu hâlini anlatmış:

“Dükkânımda en nefis balları bulundurduğum hâlde gelen müşteriler ballarımı beğenmeyip başka dükkânlara bal almaya gidiyorlar. Hâlbuki benim sattığım balların, o ballardan daha kaliteli olduğunu biliyorum. Bunun sebebi nedir?” O zât gülerek demiş ki:

“Sebebi şudur; sen bal satıyorsun ama çehren sirke satıyor.”

Hicrî:   24   Receep     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder