13 Ocak 2021 Çarşamba

ÂHİRET AZIĞINI HAZIRLAMAYAN KULUN ÂKIBETİ

 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  نِعْمَتِ الدَّارُ الدُّنْيَا لِمَنْ تَزَوَّدَ مِنْهَا لِآخِرَتِهِ حَتَّى يُرْضِيَ رَبَّهُ عَزَّ وَجَلَّ وَبِئْسَتِ الدَّارُ لِمَنْ صَدَّتْهُ عَنْ آخِرَتِهِ وَقَصَّرَتْ بِهِ عَنْ رِضَاءِ رَبِّهِ. (ك)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  دنيا ، إيجرسنده آخرت آزغنى حظرلايب ربى عَزَّ وجَلَّ ي راضى أدن كمسه إيجن نه كوزل بر يورط ، كندسنى آخرتندن اوزاقلاشتريب ربى عَزَّ وجَلَّ نك رضاسندن محروم براقان كمسه إيجن ده نه كوتو بر يردر  . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Dünya, içerisinde âhiret azığını hazırlayıp Rabbi Azze ve Celle’yi razı eden kimse için ne güzel bir yurt, kendisini âhiretinden uzaklaştırıp Rabbi Azze ve Celle’nin rızasından mahrum bırakan kimse için de ne kötü bir yerdir.”

(Hâkim, el-Müstedrek)

Hicrî:   29   Cemâziyelevvel     1442    Fazilet Takvim

 

ÂHİRET AZIĞINI HAZIRLAMAYAN KULUN ÂKIBETİ

 

Hazret-i Enes’den (r.a.), Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem’in şöyle buyurdukları rivâyet edilmiştir:

“Kıyamet günü insanoğlu âdetâ bir kuzu gibi getirilip Allâhü Teâlâ’nın huzurunda durdurulacak. Allâhü Teâlâ, ‘Sana (hayat ve âfiyet) verdim, mal ve hizmetçi verdim ve (peygamber gönderip kitap indirerek) sana ihsanda bulundum; sen ne yaptın?’ buyuracak. Kul şöyle cevap verecek: ‘Yâ Rabbi! Onları (ihsan etmiş olduğun malları) biriktirdim, artırdım ve ilk vermiş olduğundan daha fazla olarak (dünyada) bıraktım. Beni (dünyaya) gönder de onların hepsini (infak edip) sana getireyim.’

Allâhü Teâlâ (tekrar), ‘(Âhiret için hayırdan) hazırladıklarını bana göster!’ buyuracak. İnsanoğlu yine diyecek ki: ‘Ey Rabbim! Onları (ihsan ettiklerini) biriktirdim, artırdım ve vermiş olduğundan daha fazla olarak bıraktım. Beni (dünyaya) gönder de hepsini (senin yolunda harcayıp) sana getireyim.’

O kulun, hayır namına bir şey hazırlamadığı görülür ve cehenneme götürülür.”

 

CEMÂZİYELÂHİR İCTİMÂI, RU’YET VE BAŞLANGICI

 

Hicrî-Kamerî 1442 yılı Cemâziyelâhir ayı ictimâı 13 Ocak Çarşamba günü, Türkiye saati ile 8.00’dedir. Ru’yet ise 13 Ocak Çarşamba, Türkiye saati ile 21.31’dedir.

Hilâl’in görüldüğü yerler: ABD, Arjantin, Paraguay, Uruguay, Meksika, Panama, Kosta Rika, Peru, Şili, Honduras, Bolivya, Surinam, Haiti, Büyük Okyanus, Havai ve Galapagos Adaları. Hilâl; Türkiye, Almanya ve Avusturya’dan görülemeyecektir.

Hilâl’in görüldüğü günü takip eden 14 Ocak Perşembe günü de Cemâziyelâhir ayının 1. günüdür.

Hicrî:   29   Cemâziyelevvel     1442    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder