2 Ocak 2021 Cumartesi

Ashâb-ı Bedir…ZİYÂD BİN LEBÎD (radıyallâhü anh)

 


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ :  إِنَّ مِنْ مُوجِبَاتِ الْمَغْفِرَةِ بَذْلَ السَّلَامِ وَحُسْنَ الْكَلَامِ. (طب)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  محققكى ( مؤمنلر آراسنده ) سلامى يايمق و ( خيرلى و ) كوزل سوز سويلمك ، مغفرته سبب اولان شيلردندر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Muhakkak ki (müminler arasında) selamı yaymak ve (hayırlı ve) güzel söz söylemek, mağfirete sebep olan şeylerdendir.”

(Taberânî, el-Mu‘cemü’l-Kebîr)

Hicrî:   18    Cemâziyelevvel     1442    Fazilet Takvim

 

Ashâb-ı Bedir…ZİYÂD BİN LEBÎD (radıyallâhü anh)

 

Ensâr’dan ve Hazrec Kabîlesi’nin Benî Beyâza kolundandır. Medîne-i Münevvere’de doğmuş, Müslüman olunca Mekke-i Mükerreme’ye giderek hicrete kadar Resûlullah Efendimiz (s.a.v.)’in yanında kalmış; sonra Medîne-i Münevvere’ye hicret etmiştir. Bu sebeple kendisine hem Muhâcir hem Ensâr denilen birkaç sahâbeden birisidir.

İkinci Akabe Beyʻati’nde, Bedir, Uhud, Hendek harplerinde ve diğer gazâların hepsinde Peygamberimizin yanında bulunmuştur. Resûlullah (s.a.v.) tarafından Hadramut’a emîr olarak tayin olunmuş ve Hazret-i Muâviye (r.a.)’ın hilâfetinin ilk zamanlarında vefat etmiştir.

Hz. Ebûbekir’in (r.a.) halifeliği zamanında isyan eden Kindeliler üzerine sevk edilen ordunun kumandanlığını yapmıştır. Ashâb-ı Kirâm’dan Ebu’d-Derdâ, Avf bin Mâlik ve Tâbiîn’den Sâlim bin Ebu’l-Caʻd (r. anhüm) gibi zâtlar, kendisinden hadîs-i şerîf rivâyet etmişlerdir.

Sâlim bin Ebu’l-Caʻd Hazretleri, Hz. Ziyâd (r.a.)’dan şöyle rivâyet etti: “Peygamberimiz (s.a.v.) bir şeyden bahsetti ve ‘Bu, ilim kaldırıldığı vakit olur.’ buyurdular. Ben, ‘Yâ Resûlallâh! Elimizde Kur’ân-ı Kerîm var iken ilim nasıl kaldırılır? Hâlbuki biz onun içindekileri öğreniyor, hanımlarımıza ve evlatlarımıza öğretiyoruz. Evlatlarımız da kıyamete kadar kendi evlatlarına öğretirler.’ diye sual ettim.

Bunun üzerine Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular: …Ey Ziyâd! Ben, seni Medîne’nin en fakihlerinden bilirdim! İşte Yahûdî ve Hıristiyanlar! Onların kitapları ellerinde, Tevrat ve İncil okuyorlar. Lâkin içindekilerin hiçbiriyle amel etmediler (de dinleri tahrif oldu, dinlerini kaybettiler).”

Bu hadîs-i şerîfin diğer bir râvîsi olan Cübeyr bin Nüfeyr (r.a.) şöyle demiştir: “Namazgâhta yine Ashâb-ı Kirâm’dan Şeddâd bin Evs Hazretleriyle karşılaştım ve ona bu hadîs-i şerîfi naklettim.’ ‘Hadîs-i şerîfte geçen ilmin kaldırılması nedir, bilir misin?’ diye sordu. ‘Bilmiyorum’ deyince, ‘Ona kap olan âlimlerin gitmesidir.’ ‘Peki, ilk kaldırılacak olan ilim hangisidir, bilir misin?’ diye sordu, ‘Bilmiyorum.’ dedim. Buyurdu ki: Huşûdur. Hattâ huşû sahibi hiç kimse göremezsin.”

Hicrî:   18   Cemâziyelevvel     1442    Fazilet Takvim

 

 

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder