13 Eylül 2020 Pazar



 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَمَّا أَنْتَ يَا جَعْفَرُ فَأَشْبَهَ خَلْقُكَ خَلْقِي وَأَشْبَهَ خُلُقِي خُلُقُكَ وَأَنْتَ مِنِّي وَشَجَرَتِي.  (حم)

رسول الله  أفندمز  ( ﷺ )  بيوردولر  ، "  آما سن ، ياجعفر ! هلقتن ( ياراطلشين ) هالقاتمه ، آخلاقين ده آخلاقمه بنزدى . سن بندن وبنم شحرمدنسين   . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Amma sen, yâ Cafer! Hilkatin (yaratılışın) hilkatime, ahlâkın da ahlâkıma benzedi. Sen benden ve benim şeceremdensin.”

(Müsned-i Ahmed bin Hanbel)

      Hicrî:   25    Muharrem    1442  Fazilet Takvim     

 

 CAFER-İ TAYYÂR (RAH.)

 

İbn-i Abbas (radıyallâhü anhümâ) şöyle anlattı:

“Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bir gün otururlarken (Cafer-i Tayyâr’ın zevcesi) Esmâ binti Umeys de onun yakınında bulunuyordu. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) selam aldılar ve şöyle buyurdular:

Yâ Esmâ! Şu (selâmını aldığım) Cafer’dir. Cebrâil ve Mîkâil (Aleyhimesselâm) ile birlikte bize uğrayıp selam verdiler. Müşriklerle karşılaştığı Mûte Harbi’ni şöyle anlattı:

“Bütün vücuduma tam yetmiş üç tane darbe aldım ve yaralandım. Sancağı sağ elime aldım. Sağ kolum kesildi, sol elime aldım. Sol kolum da kesildi. (Şehit olduktan sonra) Hazret-i Allah iki koluma bedel olarak bana iki kanat verdi. Ben de, Cebrâil ve Mîkâil (Aleyhimesselâm) ile birlikte uçuyorum. Cennette dilediğim yere gidiyorum, dilediğim cennet meyvelerinden yiyorum.”

Esmâ (radıyallâhü anhâ): “Yâ Resûlallah! Allâhü Teâlâ’nın, Cafer’e ikram ettiği bu hayır ona mübârek olsun. Lakin insanların bana inanmayacağından korkuyorum. Rica etsem minbere çıkıp bunları diğer insanlara da anlatır mısınız?” dedi.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.), Esmâ binti Umeys’in bu ricası üzere minbere çıktılar. Hazret-i Allâh’a hamd-ü senâ ettikten sonra şöyle buyurdular:

“Cafer bin Ebî Tâlib, Hazret-i Allâh’ın, kendisine iki kolundan bedel olarak ihsan ettiği iki kanadı olduğu halde Cebrâil ve Mikâil (Aleyhimesselam) ile birlikte bize uğrayıp selâm verdiler.” Resûlullah (s.a.v.) devamında Hazret-i Cafer’in kendisine haber verdiği şeyleri de anlattı.

 

BEYT:

 

Kadr-i dürr ü gevheri âlem bilir

Âdemi ammâ yine âdem bilir

(İnci ve mücevherin kıymetini bütün dünya bilir, ama adamın kıymetini yine adam bilir)    Hicrî:   25    Muharrem    1442  Fazilet Takvim

 

 

  SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder