29 Eylül 2020 Salı

İBRÂHİM ALEYHİSSELAM VE NEMRUT

 


 

قَالَ اللهُ تَعَالَى:  قَالَ أَفَتَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللهِ مَا لَا يَنْفَعُكُمْ شَيْئًا وَلَا يَضُرُّكُمْ. (سورة الانبياء، ٦٦)

الله تعالى شويله بيوردى ( مئآلا )  :    "  ( إبراهيم ) شويله ده دى : او حالده اللهى براقيب ده سزه هيجبر فايده ورميه جك ، ضرار ده ورميه جك شيلره مى طابيورسونوز  . "

Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu (meâlen): “(İbrâhim) şöyle dedi: O halde Allâh’ı bırakıp da size hiçbir fayda veremeyecek, zarar da veremeyecek şeylere mi tapıyorsunuz?”

(Enbiyâ Sûresi, âyet 66)

Hicrî:   12    Safer     1442    Fazilet Takvim       

 

 İBRÂHİM ALEYHİSSELAM VE NEMRUT

 

Cenâb-ı Hak, İbrâhim Aleyhisselâm’ın kıssasını şöyle beyan etmektedir:

“Onlara, İbrâhim’e ait dosdoğru haberi de oku. Hani o, babasına ve kavmine: Siz neye tapıyorsunuz? demişti. Dediler ki: Putlara ibadet ediyoruz. Onlara (ibadete) devam edip duruyoruz. Dedi ki: Onlara duâ ettiğiniz zaman sizi işitiyorlar mı? Yahut size bir menfaat veya bir zarar verebiliyorlar mı? Dediler ki: Hayır, biz babalarımızı böyle bulduk (onlar da) böyle yapıyorlar (dı).” (Şuara S., âyet 69-74) Bunun üzerine “Yemîn ederim ki, siz de, atalarınız da apaçık bir sapıklık içindesiniz” deyip dinini izhar etti. (Enbiyâ S., âyet 54)

Kavmi, şaşkın bir şekilde “Senin Rabb’in kim ya İbrâhim?” dedi. İbrâhim (Aleyhisselam) “Âlemlerin Rabbi” diye cevap verince şöyle dediler “Yani Nemrûd?” İbrâhim Aleyhisselam şöyle buyurdu: Benim Rabbim; beni yaratan ve bana doğru yolu gösteren, bana yediren ve içirendir. Ve hasta olduğum zaman bana ancak O şifa verir. Ve O’dur ki, beni öldürür. Sonra da beni diriltir. Ve O’dur ki ceza günü ben, onun günahımı af buyurmasını niyaz ederim. (Şuarâ S., âyet 78-82)

İbrâhim Aleyhisselâm’ın bu cevabı Nemrûd’a kadar ulaşınca İbrâhim Aleyhisselâm’ı çağırarak şöyle dedi: Ey İbrâhim! Seni gönderen, insanları kendisine ibâdete davet eden, kudretinden bahsettiğin ilâhının başkalarında olmadığını düşündüğün vasıfları nelerdir?  Bunun üzerine İbrâhim Aleyhisselam şöyle buyurdu: “Benim Rabbim öldürür ve diriltir. Bunun üzerine Nemrûd şöyle dedi: “Ben de öldürüp diriltirim.” (Bakara Sûresi, âyet 258) İbrâhim Aleyhisselam “Nasıl öldürüp diriltebilirsin?” diye sordu. Nemrûd “Ölümüyle hükmettiğim iki kişiden birini katlettiririm, böylece öldürmüş olurum; diğerini de serbest bırakırım, onu da diriltmiş olurum. Nemrud’un bu kıyâsının üzerine İbrâhim Aleyhisselam karşısındakini bir benzerini getirmekten âciz bırakacak olan şu kıyası yaptı: “Allah, güneşi meşrıktan (doğudan) getiriyor, haydi sen de onu mağribden (batıdan) getir deyince, o kâfir (acizlikten) şaşırıp kalmıştı.”

(Bakara Sûresi, âyet 258) (Mecâlis-i Va’zıyye)

Hicrî:   12    Safer     1442    Fazilet Takvim       

 

 

    SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder