24 Haziran 2019 Pazartesi

CEFÂ SİZDEN VEFÂ BENDENDİR



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا تَكُونُ زَاهِدًا حَتَّى تَكُونَ مُتَوَاضِعًا. (طب)
رسول الله  أفندمز  ( )  بيوردولر ،"    متواضى اولمادقجه زاهد اولامازسين ."

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Mütevâzı olmadıkça zâhid olamazsın.”
 (Taberânî, el-Mu’cemü’l-Kebîr)
Hicrî:   17  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   

CEFÂ SİZDEN VEFÂ BENDENDİR


Peygamber Efendimiz (sallallâhü aleyhi ve sellem) şöyle buyurdular:
“Allâhü Teâlâ, Mîraç Gecesi ümmetimin bazı kusurlarını bana bildirdi:
‘Ben onları yarının ameli ile mükellef kılmıyorum, hâlbuki onlar benden yarının rızkını peşinen talep ediyorlar.
Ben onların rızıklarını kendilerinden başkasına vermiyorum, hâlbuki onlar amellerini benden başkası için yapıyorlar.
Benim rızkımı yiyip benden başkasına şükrediyorlar, bana nankörlük edip diğer mahlûkâtım ile iyi geçiniyorlar.
Muhakkak izzet bana âittir, onları azîz kılacak olan da benim, hâlbuki onlar izzeti benden başkasından istiyorlar.
Ben cehennemi kâfirler için yarattığım hâlde onlar da nefislerini cehenneme düşürmek için çabalıyorlar.’
Sonra buyurdu ki: ‘Sen ümmetine haber ver:
Eğer siz bir kimseyi size ihsanı için sevecekseniz, muhakkak size verdiğim nîmetler sebebi ile buna ben daha lâyığım.
Eğer siz sema ve arz ehlinden bir kimseden korkacaksanız, kudretimin kemâlinden dolayı buna ben daha layığım.
Eğer siz bir kimseye yönelecekseniz, kullarıma olan muhabbetim sebebiyle buna ben daha lâyığım.
Eğer siz kendisine yaptığınız cefâ (kusurlar) sebebiyle bir kimseden utanacaksanız buna ben daha lâyığım, zîra cefâ sizden vefâ ise bendendir.
Eğer siz mallarınız ve canlarınız ile bir kimseye tâbi olacaksanız, sizin ma’bûdunuz olarak buna ben daha lâyığım.
Eğer siz bir kimsenin va’dinde sâdık olduğunu tasdîk edecekseniz, sâdıkların en sâdığı olduğum için buna ben daha lâyığım.” 
(Tefsîr-i Rûhu’l-Beyân)
Hicrî:   17  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder