24 Haziran 2019 Pazartesi

İNSANLARA İYİLİKTE BULUNMAK



قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا تَبَاغَضُوا وَلَا تَحَاسَدُوا وَلَا تَدَابَرُوا وَكُونُوا عِبَادَ اللهِ إِخْوَانًا وَلَا يَحِلُّ لِمُسْلِمٍ أَنْ يَهْجُرَ أَخَاهُ فَوْقَ ثَلَاثٍ. (م)
رسول الله  أفندمز  ( )  بيوردولر ،"     بربرينزه بغض أتمينز ، حسدده بولنماينز و بربرينزه ضاريلب صرط جويرمينز . و أى اللهيك قوللرى ، بربرينزله قردش اولونوز . بر مسلمانه ، قردشنى أؤج كون دن زياده ترك أتمسى حلال اولماز ."
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Birbirinize buğz etmeyiniz, hasette bulunmayınız ve birbirinize darılıp sırt çevirmeyiniz. Ve ey Allâh’ın kulları, birbirinizle kardeş olunuz. Bir Müslümana, kardeşini üç günden ziyâde terk etmesi helâl olmaz.” 
(Sahîh-i Müslim)
Hicrî:   19  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   

İNSANLARA İYİLİKTE BULUNMAK

Allâhü Teâlâ, bazı hadîs-i kudsîlerde şöyle buyurmuştur:
• Ey Âdemoğlu! Kullarıma karşı iyi huylu ol ve içlerinden hastalananları ziyâret et ki onların kalplerine seni sevdireyim.
• Allâhü Teâlâ kıyâmet gününde şöyle buyurur: “Ey Âdemoğlu! Hastalandım da beni ziyâret etmedin.
Kul der ki, “Ey Rabbim! Sen âlemlerin Rabbi iken, seni nasıl ziyâret edebilirdim?”
Allâhü Teâlâ buyurur: “Falan kulum rahatsızlandı da, onu ziyâret etmedin. Onun ziyâretine gitseydin, beni(m sevab ve ikrâmımı) onun yanında bulacağını bilmiyor muydun?”
Allâhü Teâlâ buyurur: “Ey Âdemoğlu! Senden yemek istedim de beni doyurmadın.”
Kul der ki; “Ey Rabbim! Sen âlemlerin Rabbi iken seni nasıl doyurabilirdim?”
Allâhü Teâlâ buyurur: “Falan kulum senden yemek istedi de onu doyurmadın. Onu doyursaydın, bunu(n karşılığını) benim yanımda bulacağını bilmiyor muydun?”
Allâhü Teâlâ buyurur: “Ey Âdemoğlu! Senden su istedim de bana su vermedin.”
Kul der ki: “Ey Rabbim! Sen âlemlerin Rabbi iken ben sana nasıl su verebilirdim?”
Allâhü Teâlâ buyurur: “Falan kulum senden su istedi de, ona su vermedin. Eğer ona su verseydin bunu(n karşılığını) benim yanımda bulacağını bilmiyor muydun?” (Sahîh-i Müslim)
• “Mümin kulumu bir hastalığa mübtelâ kıldığımda, ziyâretine gelenlere beni şikâyet etmezse; onu hastalık esâretinden kurtarırım, sonra etini daha hayırlı bir etle, kanını daha hayırlı bir kanla değiştiririm. Sonra (günahsız olarak) yeniden amel etmeye başlar.” 
(Hâkim, el-Müstedrek)
Hicrî:   19  Şevval   1440  Fazilet Takvimi   


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder