20 Şubat 2024 Salı

FAYDALI NASİHATLER


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: لَا يَجْتَمِعُ الْإِيمَانُ وَالْكُفْرُ فِي قَلْبِ امْرِئٍ وَلَا يَجْتَمِعُ الصِّدْقُ وَالْكَذِبُ جَمِيعًا وَلَا تَجْتَمِعُ الْخِيَانَةُ وَالْأَمَانَةُ جَمِيعًا. (حم)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : ( بر كمسنيك قلبنده إيمان و كفر بر آراده بولنماز ، دوغرى و يالان ده بر آراده بولنماز ، ( أمانته ) حيانت و أمانته ( رعايت ) ده بر آراده بولنماز . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  “(Bir kimsenin kalbinde iman ve küfür bir arada bulunmaz, doğru ve yalan da bir arada bulunmaz, (emânete) hıyanet ve emanet(e riâyet) de bir arada bulunmaz.”

(Müsned-i Ahmed)

Hicrî:    09 Şâbân   1445  Fazilet Takvim

 

 

FAYDALI NASİHATLER

 

İbrahim bin Edhem (rah.) anlattı:

Beytü’l-Makdis’e (Kudüs’e) gitmek üzere yola çıkmıştım. Evliyâdan olduğunu anladığım yedi zâta tesadüf ettim. Onlara, “Bana bazı nasihatlerde bulunun, umulur ki onlardan istifade ederim.” dedim.

“Allâhü Teâlâ’dan başkasından bir şey umma! Allâhü Teâlâ’dan başkasından da korkma!” dediler. Ben,

“Allah, size rahmetiyle muamele eylesin, nasihatinizi artırın.” dedim.

“Sevdiğin kimseleri, sırf Allah için sev. Buğzettiklerine de sırf Allah rızâsı için buğzet.” dediler.

“Allah, size rahmetiyle muamele eylesin, nasihatinizi artırın.” dedim.

“Yalnız iken gözyaşları içinde devamlı Cenâb-ı Hakk’a dua, tazarru ve ilticâ ile meşgul ol. Her nerede bulunursan bulun, tevâzu içinde ol. Müslümanlara dâima merhametli davran, onlardan, hayırlı nasihatlerini eksik etme!”

“Allah, size rahmetiyle muamele eylesin, nasihatinizi artırın.” dedim.

“Allâh’ım, bizi, senin zikrinden alıkoyan şu zâttan kurtar, bunca nasihat, hâlâ ona kâfi gelmiyor!” diye ilticâ ettiler.

Sonra bir anda gözden kayboldular, nereye gittiler bilemedim. Ancak nasihatlerinden çok istifade ettim.

 

ÇOCUĞUN ZEKÂSI

 

Hükümdarın biri, çocukların Kur’ân-ı Kerîm öğrendikleri mektebi gezerken, içlerinden küçük bir çocuk dikkatini çeker ve ona yaklaşarak sorar: “Sen, sınıfın kaçıncısısın?”

Küçük çocuk, cevap verir: “İnsana kendini methetmek olmaz efendim, hocama sorun.”

Bu cevap, padişahın hoşuna gider, cebinden bir altın çıkarır ve küçüğe uzatır; fakat o almaz, babasının, “Nereden buldun?” diye kendisine kızacağını ileri sürer.

“Padişah verdi” dersin, denilince de şu karşılığı verir:

“O zaman da inanmaz. Çünkü ‘Padişah verseydi, böyle az vermezdi.’ der efendim!”

Bu defa cebinden bir kese altın çıkaran padişah: “Sen, hakikaten sınıfın birincisiymişsin” diyerek çocuğa verir.

Hicrî:     09Şâbân1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder