قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: فَاعْمَلْ عَمَلَ امْرِئٍ يَظُنُّ أَنَّهُ لَنْ يَمُوتَ أَبَدًا وَاحْذَرْ حَذَرًا يَخْشَى أَنْ يَمُوتَ غَدًا. (هب)
رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : هيج أؤلميه جكينى ظن أدن كمسه كبى ( دنيا إيجن ) جالش . يارين أؤلجكندن قورقان كمسه كيبى ده ( دنيادان ) صقين ، ( آخرتيك إيجين جالش ) . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “Hiç ölmeyeceğini zanneden kimse gibi (dünya için) çalış. Yarın öleceğinden korkan kimse gibi de (dünyadan) sakın, (âhiretin için çalış).”
(Beyhakî, Şuabü’l-Îmân)
Hicrî: 11 Şâbân 1445 Fazilet Takvim
BERÂT GECESİ VE BAZI HUSÛSİYETLERİ
Berât Gecesi’nde, sonraki yılın Berât Gecesi’ne kadar olacak her şey, Ümmü’l-Kitâb/Levh-i Mahfûz’dan istinsâh olunarak vazifeli meleklere verilir. Rızıklara ait nüsha Mîkâîl aleyhisselâm’a; musibet ve ecellere ait nüsha Azrâîl aleyhisselâm’a; harplere dair nüsha Cebrâîl aleyhisselâm’a; amellere ve kulların saadet ve şekavetlerine dair nüsha da İsrâfîl aleyhisselâm’a verilir.
Ölüm ve hastalıklara dair olan nüsha, Azrâîl aleyhisselâm’a verildiğinde:
“Yâ Rabbi! Burada ismi yazan şu kulunun ruhunu ne zaman alayım ve ne hâl ve heyet üzere yükselteyim?” diye suâl eder, Cenâb-ı Hak buyurur ki:
“Bu, benim gaybımdır, benden başkası ona vâkıf değildir. Ancak vakti geldiğinde sana bildirir, birtakım alâmetler gösteririm, sen de anlarsın.”
Bir kulun vadesi yettiğinde, Cenâb-ı Hak tarafından, vazifeli meleğe “Bu kulun nefesleri tamam oldu.” buyurulur. Rızkı ve amelleri için vazifeli olan meleğe de “Bu kulun rızık ve amel kapısı kapandı.” diye buyurulur.
Eğer o kul saîdlerden, iyi kimselerden ise ölüm meleğinin elindeki defterdeki isminin etrafında nurdan bir çizgi belirir. Eğer şakîlerden, kötülerden ise isminin etrafında siyah bir çizgi belirir. Sonra o ismin üzerine Arş-ı A’lâ’nın altındaki bir ağaçtan, üzerinde o kişinin ismi yazılı bir yaprak düşer. İşte ondan sonra ölüm meleği, bunlara göre o kimsenin ruhunu kabzeder.
Cenâb-ı Hak, dört şeyi Kur’ân-ı Kerîm’de rahmet diye isimlendirmiştir: 1- Yağmur: Zira o, Allâh’ın rahmeti ile yağar. 2- Berât Gecesi: Zira rahmet-i İlâhiyye bu gecede taksîm olunur. 3- Hz. İsa aleyhisselâm: Vâlidesi hakkında rahmet sebebi olmuştur. 4- Muhammed aleyhisselâm: Dünyada ve âhirette ümmeti için rahmet sebebidir.
Fakîh Ebulleys Semerkandî (rah.) buyurmuştur ki: Berât Gecesi’ni ibâdet ve itâat ile gözyaşları içinde Cenâb-ı Hakk’a yalvararak, tevbe ve istiğfar ile ihyâ etmelidir. Zira elimize saadet ehlinden olduğumuza dâir berât mı, yoksa şekavetimize dâir vesika mı verilecek bilemeyiz.”
Hicrî: 11Şâbân1445 Fazilet Takvim
SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder