12 Şubat 2024 Pazartesi

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN FAZİLETİ


 

قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ صَلَّى عَلَيَّ صَلَاةً وَاحِدَةً صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ عَشْرَ صَلَوَاتٍ وَحُطَّتْ عَنْهُ عَشْرُ خَطِيئَاتٍ وَرُفِعَتْ لَهُ عَشْرُ دَرَجَاتٍ. (ن)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر : كيم بانه بر دفعه صلوات كتيريرسه الله تعالى ، اونه اون كوناحى سيلينر و ( مقامى ) اون دره جه يوكسلتلر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  “Kim bana bir defa salevat getirirse Allâhü Teâlâ, ona on rahmet indirir, onun on günahı silinir ve (makamı) on derece yükseltilir.”

(Sünen-i Nesâî)

Hicrî:  02   Şâbân    1445  Fazilet Takvim

 

 

SALEVÂT-I ŞERÎFE’NİN FAZİLETİ

 

Her gün Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem’e çokça salevât-ı şerîfe okumak, onun şefaatini, Cennet’te komşuluğunu kazandırır. Nitekim hadîs-i şerîfte, “İnsanların kıyamet günü bana en yakın olanları, bana en çok salevât getirenleridir.” ve “Kıyamet gününde havzımın yanına topluluklar gelecek, onları ancak bana çok salevât getirmeleriyle tanıyacağım.” buyurulmuştur.

Bir gün Peygamber Efendimiz (s.a.v.), mübarek yüzlerinde sevinç alâmetleri olduğu hâlde ashâbının yanına çıktılar ve buyurdular ki: “Cebrâil aleyhisselâm bana gelip (Rabbim tarafından) şöyle bildirdi: Ey Muhammed! Razı olmaz mısın ki ümmetinden sana her kim bir salevât getirirse ben de ona on defa rahmet ederim. Ümmetinden her kim sana bir selâm ederse, ben de ona on selâm ederim.”

Yine diğer bazı hadîs-i şerîflerinde şöyle buyurmuşlardır:

Her kim bana salevât-ı şerîfe getirirse, salevât okuduğu müddetçe, melekler de onun için istiğfâr ederler. Artık dileyen salevâtı az getirsin, dileyen çok getirsin.”

Yanında ismim anıldığı hâlde bana salevât getirmemesi, bir kimseye cimrilik olarak yeter.”

Ümmetimden her kim bana bir salevât getirirse, onun için on hasene yazılır, on günahı silinir.”

Bana salevât getirenin sırât üzerinde nuru olur. Sırât üzerinde nûr ehlinden olan, nâr (Cehennem) ehlinden olmaz.”

Bana salevât getirmeyi terk ve ihmâl eden, Cennet’in yolunu şaşırmış demektir.”

Cebrâîl aleyhisselâm, bana geldi ve dedi ki: Ey Muhammed! Ümmetinden, sana salevât getiren herkese muhakkak yetmiş bin melek istiğfâr eder. Meleklerin kendisi için istiğfârda bulunduğu kimse ise Cennet ehlinden olur.”

Bilhâssa cuma günleri bana salevât getirmeyi çoğaltınız.”

“Kim bana cuma günü yüz salevât getirirse, kıyâmet günü öyle parlak bir nur ile gelir ki eğer o nur, bütün mahlûkata taksim edilmiş olsa, hepsine yeterdi. Muhammed aleyhisselâm’a salevât getirmeye başlayan kimseye, Arş-ı A’lâ’ya kadar gök kapıları ve perdeleri açılır. Göklerdeki bütün melekler, o salevât getiren için Hazret-i Allâh’ın dilediği kadar istiğfâr ederler.”

Hicrî:   02  Şâbân    1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder