23 Eylül 2023 Cumartesi

PEYGAMBER EFENDİMİZİN ŞEFKATİ


قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : إِنَّ اللهَ بَعَثَنِي رَحْمَةً وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ. (حم)

رسول الله أفنديمز ( ﷺ ) بيوردولر :  محقق الله تعالى ، بنى ، عالملره رحمت و هدايت اولرق كوندردى . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:  “Muhakkak Allâhü Teâlâ, beni, âlemlere rahmet ve hidâyet olarak gönderdi.”

(Müsned-i Ahmed bin Hanbel)

Hicrî:  08  Rebîulevvel    1445  Fazilet Takvim

 

 

PEYGAMBER EFENDİMİZİN ŞEFKATİ

 

Bir a’râbî, Peygamber Efendimiz’e (s.a.v.) gelerek bir şey talep etti. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) de ona istediğini verdi. Sonra Peygamber Efendimiz (s.a.v.):

Sana ikram etmiş oldum mu?” diye sual ettiler. A’râbî:

Hayır, yaptığından memnun olmadım.” deyince, Müslümanlar (a’râbînin bu cüretinden dolayı) öfkelendiler ve ona doğru atıldılar. Peygamber Efendimiz (s.a.v.), hemen onlara durmalarını işaret buyurduktan sonra kalktılar ve hâne-i saâdetlerine girdiler. A’râbîyi de davet ettiler, ona bir şeyler daha verdiler ve tekrar suâl ettiler:

Şimdi sana ikram etmiş oldum mu?” A’râbî:

Evet, oldun. Allah, sana, senin ehline ve kavmine hayırlar ihsan etsin.” dedi. Sonra Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular:

Sen, diyeceğini dedin. Ashâbımın kalbinde sana karşı bir şey (bir sû-i zan) meydana geldi. İstersen şimdi bana dediklerini onların yanında da söyle ki kalplerinde senin aleyhine olan düşünceler gitsin.” A’râbî, “Tamam.” dedi.

Akşam olunca Peygamber Efendimiz (s.a.v.), ashâbına: “Muhakkak bu zât, bazı şeyler söyledi. Biz de ona fazladan bir şeyler daha verdik. Zannediyorum razı oldu, öyle değil mi?” buyurunca a’râbî, “Evet, Allah, sana, senin ehline ve kavmine hayırlar ihsan etsin.” dedi. Sonra Peygamber Efendimiz (s.a.v.) şöyle buyurdular:

“Benimle bu zâtın misâli, devesi kaçıp giden bir kişinin misâli gibidir. İnsanlar, o deveyi yakalamak için peşine takılmışlardır. Fakat onlar koştukça deve daha da hızlanıyor. Devenin sahibi, insanlara, ‘Devemi, bana bırakın. Ben, ona, sizden daha şefkatliyim. Onu, daha iyi tanırım.’ der. Böylece sahibi, devesine doğru gider, yerden bir dal parçası alıp deveye doğru uzatır ve deve, sahibinin yanına gelir. Sonra deve diz çöker, sahibi, deveye yükünü yükler ve kendisi de sırtına biner. Eğer a’râbî o sözleri söylediği zaman size bıraksaydım, bu adam Cehennemlik olurdu.”

Hicrî:   08  Rebîulevvel   1445  Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder