قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : اِسْتَفْرِهُوا ضَحَايَاكُمْ فَإِنَّهَا مَطَايَاكُمْ عَلَى الصِّرَاطِ. (فيض)
رسول الله ( ﷺ ) بيوردولر: ’’ قربانلارينزى ، قوتلى وقصورسوز اولانلارندان سجنز , محقق اونلار ، صراط أؤزرنده سزين بنكلرينزدر . "
Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular: “ Kurbanlarınızı, kuvvetli ve kusursuz olanlarından seçiniz. Muhakkak onlar, sırat üzerinde sizin bineklerinizdir.”
(Münâvî, Feyzü’l-Kadîr)
Hicrî: 27 Zilkâde 1443 Fazilet Takvim
HANGİ HAYVANLAR KURBAN OLMAZ
Bir veya iki gözü kör, zayıflıktan ilikleri erimiş, kesileceği yere gitmeye kudreti olmayan, yani hiç yürüyemeyen hayvanları kurban etmek câiz olmaz.
Koyun veya keçinin bir memesi; sığır ve devenin iki memesi kopmuş veya kurumuş olsa, kurban edilmesi câiz olmaz. Ancak yavrusunu emzirebilirse câiz olur.
Dişsiz hayvanı kurban etmek câiz değildir. Eğer dişlerinin çoğu var ise kerâhetle câizdir. Lâkin dişsiz hayvan, dişli hayvan gibi yayılıp karnını doyurur ise câiz olur.
Kuyruğu kesilmiş veya doğuştan kuyruğu olmayan hayvan, kurban olmaz.
Deli hayvan, karnını doyuramazsa kurban etmek câiz olmaz.
Ölmek üzere olan hayvanı kurban etmek câiz olmaz.
Kulağının biri, dibinden kesilen yahut doğduğunda bir kulağı olmayan veya boynuzlarından biri veya ikisi kökünden kırılmış olan veya burnu kesik olan hayvanı kurban etmek câiz olmaz.
KURBAN KESMEYE DAİR BAZI MESELELER
Bir kimsenin, emanet hayvanı, rehin hayvanı ve almaya vekil olduğu hayvanı kendisi için kurban kesmesi câiz olmaz.
Kocası, hanımının veyahut hanımı, kocasının kurbanını izni olmayarak kendisi için kesse câiz olmaz. Kıymetini vererek razı etse de câiz olmaz.
İki kimseden biri, diğerinin kurbanını -kendisinin zannederek- yanlışlıkla kestikten sonra etini yemeden sahipleri kurbanlarını bilip alsalar, câiz olur.
Etini yedikten sonra bilirlerse helâlleştikleri takdirde yine câiz olur. Helâlleşemezlerse birbirlerinin kurban bedellerini öderler, aldıkları bedelleri sadaka olarak verirler.
Bir kimse, üzerine vacip olan kurbanını kesmeye niyet etse ve sevabını vefat etmiş bir kimseye bağışlasa, bu kurbanı kesmekle kurban borcunu ödemiş olur, sevabı da vefat edene ulaşır.
Hicrî: 27 Zilkâde 1443 Fazilet Takvim
SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder