1 Nisan 2022 Cuma

TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : إِنَّ اللهَ تَبَارَكَ وَتَعَالَى فَرَضَ صِيَامَ رَمَضَانَ عَلَيْكُمْ وَسَنَنْتُ لَكُمْ قِيَامَهُ فَمَنْ صَامَهُ وَقَامَهُ إِيمَانًا وَاحْتِسَابًا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمِ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ. (ن)

رسول الله  ( ﷺ ) بيوردولر  :  محقق الله تعالى ، رمضان اوروجونى سزه فرض قلدى . بن ده كجلرنده قيامى ( تراويحى ) سزه سنت قلدم . كيم إنانارق وقرشليغنى الله ، دان بكليرك بو آين اوروجونى طوطار ، كجلرى قائم اولورسه ( تراويح ، تهجد وسائر نمازلرى قلارسه ) ، آننه سنين اونى دنيايه كترديكى كونكى كبى كوناحلرندان تمزلنر . "

Resûlullah Efendimiz (s.a.v.) buyurdular: “ Muhakkak Allâhü Teâlâ, Ramazan orucunu size farz kıldı. Ben de gecelerinde kıyamı (terâvihi) size sünnet kıldım. Kim inanarak ve karşılığını Allah’tan bekleyerek bu ayın orucunu tutar, geceleri kâim olursa (terâvih, teheccüd ve sair namazları kılarsa), annesinin onu dünyaya getirdiği günkü gibi günahlarından temizlenir.”

(Sünen-i. Nesâî)

Hicrî:  29   Şaban   1443 Fazilet Takvim

 

TERÂVİH NAMAZI NASIL KILINIR?

 

Terâvih namazı, Ramazân-ı şerîf ayına mahsus, yirmi rekâtten ibaret, sünnet-i müekkede olan bir namazdır. Terâvih namazını Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem kılmışlar ve dört halifesi de bu namaza devam etmişlerdir. Terâvihin cemaatle kılınması da sünnet-i kifâyedir. Mescitlerde terâvih namazı cemaatle kılındığı hâlde, bir özrü olmaksızın cemaati terk edip evinde kılan kimse, fazileti terk etmiş olur. Bu kimse, evinde cemaatle kıldığında cemaat sevabını alsa da mescitteki cemaatin faziletine erişemez.

Terâvih namazını, her iki rekâtte bir selam vererek on selam ile bitirmek daha faziletlidir. Dört rekâtte bir selam verilerek de edâ edilebilir. (Cemaatte Şâfiî Mezheb’inden olan varsa iki rekâtte bir selam verilerek kılınmalıdır.)

Terâvih namazı, iki rekâtte bir selam verilince akşam namazının iki rekât sünneti gibi kılınır. Dört rekâtte bir selam verilerek kılınacak olursa yatsı namazının dört rekât sünneti gibi kılınır.

Cemaatle kılındığı takdirde, cemaat hem terâvihe hem de imama uymaya niyet eder, imam da âşikâre kırâat eder (sesli okur). Terâvih namazında; sesi güzel olan ve hızlı okuyan değil, kırâati düzgün olan imam tercih edilmelidir.

Bir kimse, imamın yatsı namazını kıldırıp terâvihe başladığı sırada mescide gelse, önce yatsı namazını kılar, sonra terâvih için imama uyar. Cemaatle terâvihi kıldıktan sonra noksan rekâtleri tamamlar. Sonra da vitir namazını kendi başına kılar. Evlâ olan budur. Bununla beraber, vitir namazını imam ile beraber kıldıktan sonra terâvihi tamamlaması da câizdir.

Terâvih namazını imam ile kılmayan kimse, vitir namazını imam ile kılabilir.

Hem imam hem de cemaat, yatsı namazını cemaatle kılmamışsa sadece terâvih namazını cemaatle kılamazlar. Çünkü terâvihin cemaati, farzın cemaatine tâbidir.

Terâvih, orucun değil, vaktin (Ramazân-ı şerîf ayının) sünnetidir. Mazeretinden dolayı oruç tutamayanlar da terâvih namazını kılmalıdırlar.

Hicrî:  29  Şaban   1443 Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder