23 Ocak 2022 Pazar

Ashâb-ı Bedir: ZEYD BİN HATTÂB (r.a.)


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : لَا فَاقَةَ لِعَبْدٍ يَقْرَأُ الْقُرْآنَ وَلَا غِنَى لَهُ بَعْدَهُ. (ش)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  قرآن كريم اوقويان هجبر قل إيجن اوندان بيوك زنكنلك ده يوقدر . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem (Hazret-i Enes’in annesi Ümmü Süleym radıyallâhü anhâ’ya) buyurdular:  Kur’ân-ı Kerîm okuyan hiçbir kul için fakirlik yoktur, yine o kul için ondan büyük zenginlik de yoktur.”

(Musannef-i İbn-i Ebî Şeybe)

Hicrî:   20   Cemaziyelahir   1443    Fazilet Takvim

 

Ashâb-ı Bedir: ZEYD BİN HATTÂB (r.a.)

 

Muhâcirlerden ve Adiy bin Ka’b oğullarındandır. Ömer bin Hattâb radıyallâhü anh Hazretlerinin kardeşidir.  Künyesi Ebû Abdurrahmân’dır.

Zeyd Hazretlerinin yaşı, Hazret-i Ömer’den fazla olup, kendisi ilk Muhâcirlerdendi. Hazret-i Ömer’den önce Müslüman olmuştu.

Zeyd Hazretleri, Bedir, Uhud, Hendek ve diğer gazâlarda ve Rıdvân Bey’ati’nde Peygamber Efendimizin (s.a.v.) yanında bulunmuştur.

Uhud Gazâsı’nda Hazret-i Ömer (r.a.), kardeşi Zeyd’e, “Benim zırhımı al” dediğinde o, “Ben de senin gibi şehit olmak arzusundayım!” buyurarak almamış; Hazret-i Ömer (r.a.) da zırhı başkasına vermiştir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.), Muhâcirler ile Ensar arasında kardeşlik tesis ettiğinde onu, Ma’n bin Adiy (r.a.) ile kardeş kılmıştı. Hicret’in 12. senesinde Hazret-i Ebûbekir’in halifeliğinde meydana gelen Yemâme Gazâsı’nda İslâm ordusunun sancaktarı olup Ma’n Hazretleriyle birlikte şehit olmuştur.

Hazret-i Ömer (r.a.): “Cenâb-ı Hak, kardeşim Zeyd’e rahmet etsin! İki güzel husûsta benim önüme geçti; benden önce Müslüman oldu ve benden evvel şehit oldu.” buyurmuşlardır.

Ömeru’l-Fârûk Hazretleri, onun vefatından çok mahzûn olmuşlardı, hattâ “Sabâ rüzgârı estikçe Zeyd’in kokusunu hissediyorum.” buyururlardı.

Mütemmim bin Nüveyre’nin (r.a.), kardeşi hakkında mersiyeler söylediğini işiten Hazret-i Ömer (r.a.), ona, “Eğer senin gibi güzel şiir söyleyebilseydim, ben de kendi kardeşim hakkında güzel mersiyeler söylerdim.” buyurdu. Mütemmim Hazretleri, “Eğer benim kardeşim senin kardeşinin nâil olduğu rütbeye (yani şehitliğe) nâil olsaydı, aslâ kederlenmezdim.” deyince; Ömeru’l-Fâruk (r.a.) Hazretleri, “Kimse beni senden daha güzel teselli etmedi.” buyurdular.

Hicrî:   20   Cemaziyelahir   1443    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder