9 Eylül 2021 Perşembe

BUNLARLA AMEL EDEBİLİRSEK KURTULURUZ


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : وَجَبَتْ مَحَبَّةُ اللهِ عَلَى مَنْ أُغْضِبَ فَحَلِمَ. (شهاب)

رسول الله  ( ﷺ )  بيوردولر  :  أؤفكلندرلديكى زمان يومشاقلق كوستره نه الله تعالى نيك محبتى واجب اولور  . "

Resûlullah Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem buyurdular:   Öfkelendirildiği zaman yumuşaklık gösterene Allâhü Teâlâ’nın muhabbeti vacip olur.”

(Kuzâî, Müsnedü’ş-Şihâb)

Hicrî:   01   Safer    1443    Fazilet Takvim

 

BUNLARLA AMEL EDEBİLİRSEK KURTULURUZ

 

Evliyaullahtan Şakîk-ı Belhî (rah.), Hâtem-i Esam (rah.)’a:

Otuz senedir benim yanıma gelmektesin, ne öğrendin?” diye sordu. “Altı şey öğrendim. Onlar ile amel edebilirsem öyle ümit ediyorum ki dünya fitnelerinden kurtulurum.

Birincisi: Hz. Allâh’ın şu âyet-i kerîmesine baktım: “Ve yeryüzünde hiçbir yürüyen hayat sahibi yoktur ki, onun rızkı Allâhü Teâlâ’ya ait olmasın.” (Hûd S., â. 6) Ben de kendimi, Allâhü Teâlâ’nın kendisine rızık vaad ettiği kimselerden bildim. Ve bildim ki benim için olan rızık bana ulaşır. Zira Allâhü Teâlâ, deveye rızık verir bu denli büyük iken, sineği unutmaz bu denli küçük iken. Ben de Allâh’a tevekkül edip ibadet ile meşgul oldum ve ibadetten başka bir şeye pek ehemmiyet vermedim.

İkincisi: Hz. Allâh’ın; “Müminler ancak kardeştirler.” meâlindeki Hucûrat Sûresi’nin 10. âyet-i kerîmesine baktım ve bütün müminleri kardeş bildim. Kardeşe düşen, kardeşine şefkat etmektir.  

Üçüncüsü: Her insanın bir dostu olduğunu gördüm. Dostun, dostuna karşı muhabbetini göstermesi gerekir. Ben de Allâh’a itaati kendime dost bildim. Onun dışındaki bütün dostlar beni terk ederler, ancak Allâh’a ibadet benim dostum olarak kalır. Zira o, kabirde, mahşerde ve sırat üzerinde hep benimledir.

Dördüncüsü: Herkesin bir düşmanı olduğunu gördüm. Düşmana, düşmanlık etmek ve ondan uzak durmak gerekir. Şeytanı ve kâfirleri kendime düşman gördüm. Şeytanın düşmanlığını daha şiddetli gördüm. Şöyle ki, o beni görür lâkin ben onu göremem. Kendisiyle birlikte benim de cehenneme girmemi ister.

Beşincisi: Her insanın bir evi olduğunu gördüm. Evin imarı gerek. Ben de kabri evim bildim ve onun imarı ile meşgul oldum.

Altıncısı: Her şeyin bir tâlibi ve alıcısı olduğunu gördüm. Ölüm meleğini kendime tâlib bildim. Bilmiyorum bana ne zaman gelir? Bana geldiğinde kendisinden erteleme bekleyemem, ben de kendimi ölüme hazırladım.”

Hicrî:   01  Safer    1443    Fazilet Takvim

 

 SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder