10 Eylül 2021 Cuma

ÜMMÜ SELEME (R.ANHÂ) VALİDEMİZİN HİCRETİ


قَالَ اللهُ تَعَالٰى : وَمَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا اِلَى اللهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ اَجْرُهُ عَلَى اللهِ وَكَانَ اللهُ غَفُورًا رَحِيمًا. (سورة النساء، ١٠٠)

الله تعالى شويله بيوردى ( مئآلا ) :  وهر كيم الله تعالى يه ورسولنه هجرت مقصديله أوندن جقارسه ، ، صكره ده كندسنه أؤلم يتشرسه محقق اونون مكافاتنى ورمك جناب حقه آئتدر . والله تعالى غفور در ، رحيم در  . "

Allâhü Teâlâ şöyle buyurdu (meâlen):   …Ve her kim Allâhü Teâlâ’ya ve Resûlüne hicret maksadıyla evinden çıkarsa, sonra da kendisine ölüm yetişirse muhakkak onun mükâfâtını vermek Cenâb-ı Hakk’a aittir. Ve Allâhü Teâlâ Gafûr’dur, Rahîm’dir.”

(Nisâ Sûresi, âyet 100)

Hicrî:   03   Safer    1443    Fazilet Takvim

 

ÜMMÜ SELEME (R.ANHÂ) VALİDEMİZİN HİCRETİ

 

Ümmü Seleme radıyallâhü anhâ şöyle anlatmıştır:

Kocam Ebû Seleme, Medîne-i Münevvere’ye hicret için hazırlıkları yaptı, beni de oğlumla beraber bir deveye bindirdi. Yola çıktık. O, deveyi yularından tutup çekiyordu. Bu esnâda benim sülalemden olan Muğîreoğulları’nın erkekleri bizi görünce yolumuzu kestiler. Devenin yularını onun elinden alarak beni ve oğlumu yanlarında alıkoydular.

Onların böyle yaptığını gören kocamın sülâlesi Abdülesed oğulları da “Bizden olan bir çocuğu yalnız başına anasının yanında bırakmayız. Çünkü siz onun annesini kocasından ayırdınız.” deyip oğlum Seleme’yi çekiştirerek elimden aldılar ve kendi kabîlelerine götürdüler. Beni de sülalemden Muğîreoğulları alıkoydu. Kocam Ebû Seleme ise kendi başına yola koyulup Medîne-i Münevvere’ye ulaştı. Böylece hem çocuğumdan hem de kocamdan ayrı kalmış oldum.

Ben, bir sene boyunca her sabah Ebtah tepesine çıkar, akşama kadar gözyaşı döker, ailem için ağlardım. Bir gün amcaoğullarımdan birisi benim bu hâlime acıyarak sülâleme: “Kocasından ve oğlundan ayırdığınız şu garip kadına merhamet edin de hicretine izin verin.” dedi. Onlar da nihayet bana izin verdiler. Abdülesed oğulları da oğlumu bana geri verdiler.

Oğlumu da yanıma alarak bir deveye binip Medîne-i Münevvere’ye hicret ettim.”

Ümmü Seleme radıyallâhü anhâ, kocası Ebû Seleme bin Abdülesed (r.a.) hicretin dördüncü yılında vefat edince, dört çocuğu ile birlikte dul kalmıştı. Peygamber Efendimiz sallallâhü aleyhi ve sellem de onu nikâhladılar. Ümmü Seleme (r. anhâ), Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) muhtereme hanımlarından oldu.

Ümmü Seleme (r.anhâ), okuma bilir, yazı yazmayı bilmezdi. Fıkhı; dinin hükümlerini en iyi bilen hanım sahabilerdendi. 378 hadîs-i şerîf rivâyet etmiştir.

Hicrî:   03  Safer    1443    Fazilet Takvim

 

SİTEDEKİ KONU BAŞLIKLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ"

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder